Милан Лакхани е мениджър Бизнес Иновации в Konica Minolta. Той бе лектор по време на панел „Бъдещето на технологиите“ във втория ден на седмото издание на форума Шумът на парите.

Екипът на Profit.bg се обърна към него, за да разберем повече какви са трендовете в световната дигитализация.

Как се трансформира Konica Minolta в условия на световна дигитализация?

Глобално погледнато, Konica Minolta е една компания, чийто бизнес е с доста физически измерения. За тази цел, за целите на дигитализацията, ние създадохме пет иновационни центъра, разположени в цял свят.

На първо място, имаме такъв център в Силициевата долина в САЩ, имаме също така и друг за Европа, базиран в Лондон. Третият е в Токио, Япония, което е централата на компанията. Другите два центъра са в Сингапур и Шанхай.

Целта на тези центрове е точно това – да подпомогнат дигиталната трансформация на компанията, с други думи - да осигурят прехода от физическото към дигиталното и да дадат перспектива за следващите три до пет години.

Какви бъдещи иновации да очакваме от компанията?

В първата година, когато започнахме да реализираме този проект, през 2014 година, всъщност основно се занимавахме със стратегическото планиране. Тогава създадохме и нашите фокусни екипи.

През втората година започнахме „инкубиране на идеи“, тоест започнахме да разглеждаме идеите за новите бизнес дейности, които искаме да реализираме.

През третата година - настоящата, основният акцент е върху цифровизацията на работното място, тоест идеята да се предоставя не само информация в реално време, но и правилната информация в реално време.

Така че в тази връзка е и дейността ни, свързана с IOT (интернет на нещата), тоест управлението на информацията. Следващият вид бизнес, който смятаме да развиваме, е свързан със сензорните технологии.

Мога да добавя още две други сфери, в които работим. Това са цифровото здравеопазване и бизнес технологиите.

Какво е решението на Konica Minolta на един от съвременните казуси – свързването на физическото с дигиталното?

Отговорът на вашия въпрос е свързан с нещо, с което ние се занимаваме в международен план – коиновации. Това означава не само вътрешни иновации в компанията, но и такива, по които работим съвместно с нашите клиенти.

Например през миналата година започнахме да работим с една австрийска компания върху проекта „подобрена реалност“. Това фактически е създаване на екосистеми точно за такъв вид иновационни идеи.

С други думи, ние работим по това да превърнем отпечатаното, тоест физическото, в дигитално.