Руският отговор на Airbus и Boeing
Пазарът на малки търговски самолети става още по-претъпкан. Въпреки че той се доминира основно от моделите Boeing 737MAX и Airbus A320neo, серия от нови участници представиха напоследък и своите предложения.
Последният от тях е руската компания United Aircraft Corp. (на руски Объединённая авиастроительная корпорация), която представи модела си Irkut MC-21.
Вижте още: Това ли е бъдещето на частните самолети?
Информация за самолета изтича в медиите през последните няколко години, но машината беше показана в окончателния й вид в завода на компанията вчера. На представянето й присъстваха високопоставени лица, начело с руския премиер Дмитрий Медведев.
Други компании, които наскоро представиха свои собствени разработки на малки търговски самолети, са китайската Comac с модела C919, бразилската Embraer с модела E-Jet E2, японската Mitsubishi с Regional Jet и канадската Bombardier - C Series.
Основана през 2006 г., целта на United Aircraft Corp. е да повиши конкурентоспособността на руската авиационна индустрия.
Моделът Irkut MC-21 е първият самолет, създаван от нулата, за ползване в гражданската авиация от над 20 години насам в Русия.
До момента компанията има поръчки за 175 самолета.
Той ще се предлага в две версии. По-голямата – MC-21-300, ще може да превозва до 211 пътника. Другият модел MC-21-200 ще може да превозва до 165 пътника.
Купувачите на MC-21 ще могат да избират между два различни двигателя. Едната им възможност ще е Pratt & Whitney PW 1400G, а другата - руският двигател Aviadvigatel PD-14.
Пилотската кабина на самолета е модерна и с широка видимост.
В машината са използвани олекотени материали, включително подсилена с въглеродни влакна пластмаса и компоненти от оптично стъкло в тялото.
Irkut не пропуска да напомни на всички, че вътрешното пространство на самолета е по-голямо от това на конкурентите на компанията.
Налице е инфосистема на гърба на седалките, която да забавлява пасажерите.
Според компанията новият модел ще има възможност да ускори времето за заход за излитане от пистата с 20%.
Самолетът се очаква да влезе в употреба през 2020 година.