Ето защо Unilever плати 1 млрд. долара за Dollar Shave Club
Невероятната връзка между клиенти и компания – това е основната причина за сделката, сключена по-рано тази седмица, съгласно която Unilever се съгласи да плати 1 млрд. долара в брой за стартъп компания, която произвежда и изпраща по пощата самобръсначки.
Dollar Shave Club е основана преди четири години и създаде уникален бизнес модел, предлагащ на потребителите продуктите си срещу ниска месечна такса, започваща от 3 долара на месец, с включена доставка.
„Това, което Dollar Shave Club изгради, е наистина уникално, не са много компаниите, които притежават толкова атрактивни активи като тях”, според Дейвид Пакман, парнтьор във Venrock и инвеститор в стартъп компании.
Успехът не е постигнат лесно. В първата година компанията реализира продажби за 7 млн. долара, а година по-късно – 20 млн. долара. Още в третата й пълна година приходите достигат 60 млн. долара, за да нараснат до 150 млн. долара през 2015 г.
„Създадената от Майкъл Дъбин компания успя да отчете по-добри резултати от всичко, което е прогнозирано на съвещанията на борда на директорите“, допълва Пакман. Очакванията за 2016 г. са продажбите да надхвърлят 200 млн. долара.
Или иначе казано, Unilever плаща цена, равняваща се на 5 пъти очакваните продажби за настоящата година. Не е зле за компанията на четири години и създадена от едно видео, нали?
Dollar Shave Club контролира 5% от пазара през миналата година. Компанията днес предлага на над 3.2 млн. клиенти общо 27 собствени продукта, включително гел за коса, пяна за бръснене, мокри кърпички и др.