Какво им е специалното на чат ботовете?
Ботовете се превърнаха в най-новата мода в технологичните среди, след като Google Facebook и Microsoft обявиха планове да работят в тази насока. Наскоро към тази група се присъедини и Apple.
Но на какво се дължи интересът на технологичните гиганти към тези програми? Вероятният отговор откриваме в пресен материал на технологичното издание VentureBeat, който предлага пет предимства на ботовете, които могат да доведат до революция в бизнеса.
1. Ботовете водят до по-голяма потребителска заинтересованост
Ботовете могат да повишат интерактивността на преживяването за крайните потребители. Така у потребителя се създава усещането, че работи с асистент за постигането на целите си, вместо да манипулира пасивен компютър. Това води подобряване на преживяването за потребителите и така увеличава шанса те да използват платформата и за в бъдеще.
2. Оптимизирани са за мобилни устройства
Чат ботовете не се нуждаят от специална оптимизация за мобилни устройства, тъй като чат формата е добре установен и познат на потребителите. Това е важно, тъй като, за да се привлекат мобилните потребители към дадена платформа, тя трябва да предложи удобен и лесен за използване формат.
3. Не се нуждаят от сваляне
В днешния пренаситен от мобилни приложения пазар е много трудно да привлечеш потребителите към своя продукт, а и да ги задържиш. Освен това потребителите често деинсталират вече свалени приложения поради ограничената памет, с която разполагат устройствата им.
Този проблем обаче не важи при ботовете, тъй като те „живеят“ в браузъра или в месинджъра. По този начин потребителите ще могат на изпробват нови услуги, без да се налага да свалят приложение.
4. Възползват се от ефекта WhatsApp
Благодарение на популярността на приложения като WhatsApp, потребителите са добре запознати с чата. Това гарантира, че те няма да се нуждаят от период за нагаждане към новия тип услуги.
5. Предлагат максимална възвръщаемост на минимална цена
Най-голямото предимство на ботовете е, че всички изброени досега ползи идват на ниска цена. Основната работа по създаването на инфраструктурата на приложението е свършена от бот платформите, така че не се изискват сериозни инвестиции на време и пари за разработка.
Поддръжката е минимална. Нещо повече – липсва гълтащият ресурси бекенд, тъй като процесът е автоматизиран.