Може да кажем едно голямо „Ох“, когато стане въпрос за връзката между работата ни и повечето килограми. Оказва се, че много хора натрупват килограми заради сегашната си работа, като процентът на жените е по – голям. Вижте кои са най-честите причини за покачване на теглото, както и начините да ограничите това.

Вашите колеги

Хапващите т.нар. junk-food колеги са истинска заплаха за вас. Шансът да се изкушите да хапнете от кутията бонбони на колегата или понички по време на среща е много голям. Ако само един ваш колега е с наднормено тегло, шансът и вие да качите, се удвоява.

Решението: Според проучване ядем два пъти повече ако храната е пред очите ни. Затова избирайте да седнете в по - отдалечения край на масата или заобикаляйте колегата с бонбоните. Определете си един ден, в който може да се поддадете на изкушението. Не се ограничавате до безкрай, защото може се натъпчете по – късно.

Обядвате със съпруг/а или приятели колеги

Когато се храним с друг човек изяждаме с 30% повече храна, спрямо моментите, в които сме сами. Когато сте в компания се изкушавате да си вземете десерт или продължавате да ядете, дори да не сте гладни.

Решението: Носете си храна. Според проучване, когато си носите храна, си налагате ограничение на яденето. Седнете и яжте с колегите, но ще имате контрол. Ако все пак искате да излезете, поръчвайте си здравословна храна.

Термостатът

Много жени се оплакват, че в офиса им е студено. Според проф. д-р Алан Хедж при това положение тялото на жената започва да отделя мазнини, за да се защити. Комфортната температура за женското тяло е около 24 градуса, докато температурата, която се поддържа в офисите обикновено е около 22 градуса. Според професора именно този дискомфорт е причина жените да трупат килограми, дори да не приемат повече калории.

Решението: Носете скини дънки, които ще ви топлят и ще гарантират комфорта в офиса.

Разположението на бюрото

Служители, които са седят близо до прозореца и получават повече естествена светлина са по – стройни спрямо тези, при които е по – тъмно. Причината е, че сутрешната светлина поддържа нивата на инсулин и не чувстваме глад.

Решението: Правете разходка, идвайки към офиса, стойте повече до прозореца или излизайте за поне 20 минути в обедната почивка.

Емоционално ядене

Голяма част от служителите признават, че стресът на работното място е висок. Това от своя страна предизивиква отделяне на хормон, който повишава апетита и ни кара да искаме по-сладка или мазна храна. Според проучване пък, хората, които са под стрес горят по – малко калории спрямо тези, които имат спокойна работа.

Решението: Правете си малки, но чести почивки, медитирайте (има дори апликации). Опитайте се да отделяте за релакс по 1-2 минути на всеки час половина. Ако все пак апетитът ви за сладко е непреодолим, вземете си 2 блокчета черен шоколад.

Преработване

Освен, че повишава нивото на стрес, прекомерната работа често лишава служителите от лично време – за хранене, за почивка. Голяма част от хората споделят, че след работа са толкова уморени, че нямат сила за упражнения, фитнес или разходка.

Решението: В дните, в които знаете, че няма да имате време за обяд, закусете обилно. Така ще бъдете сити, а вечерта няма да се нахвърлите върху храната. Подсигурете си високопротеинови десертчета, здравословна храна, която ще държи кръвната захар в граници (хумус и моркови, сурови ядки).

Ако нямате време за упражнения, паркирайте колата по – далече от офиса и използвайте стълбите вместо асансьора. На всеки 20 минути ставайте от бюрото и правете по няколко крачки и клека. Използвайте принтера в съседната стая или заобикаляйте, за да стигнете до колегите в другата стая.