Защо супермаркетите правят промоции
Любим продукт на промоция – чудесно! Често използван продукт на ниска цена – купувам го. На всички нас ни се е случвало да преглеждаме брошурите на супермаркетите или да се разходим из тях, само за да намерим необходим продукт на намалена цена.
Скорошно проучване във Великобритания установи, че големите вериги предлагат стоки на промоция - най-често храни, които не попадат в листата на здравословните продукти.
Изследването е обхванало 77 165 промоции, като 53% от тях са именно продукти, като газирани напитки, чипс, замразени картофи, пица или други храни с високо съдържание на мазнини, захар или сол.
Ето и няколко причини, поради които големите вериги предлагат определен продукт на промоция:
Конкуренцията: Неведнъж веригите следват конкурентите си и правят намаления на продукти, които са в промоция и в останалите супермаркети. Случайно или не, това може да се случи след няколко дни или седмица;
Борба за клиенти: Каквото и да си говорим, промоциите се правят с основната цел да се привлекат повече купувачи и да се завземе по-голям пазарен дял спрямо конкуренцията;
Срок на годност: Това е едно от нещата, които няма да видите изписано по време на промоциите или което касиерите няма да ви споделят. Най-често това са продукти, чиито срок на годност изтича след броени дни или най-много месец (за по-дълготрайните). Или иначе казано, броят на дните, преди веригата да го изтегли, вече е 30 или дори по-малко.
Големи наличности: В случай че една стока, доставена в огромни количества, не се продава така, както се е очаквало, следва... точно така: ПРОМОЦИЯ, НИСКИ ЦЕНИ, 3 на цената на 2 и т.н.
Промоции на всекидневни продукти: Не може да не сте виждали промоции на хляб, мляко, сирене и др. продукти от първа необходимост. Техните намаления са с цел да влезете в супермаркета, дори и веригата да продава съответния продукт без печалба или дори с малка загуба. Това обаче си заслужава, ако в края на пазаруването вие излезете от магазина с пълна чанта с провизии.