Пет съвета как да управлявате поколението Y
Между очакванията на младите служители, принадлежащи към „поколението Y”, и старите кадри съществува пропаст в голяма част от компаниите. Френското издание Atlantico.fr публикува пет ценни съвета как може да бъде запълнена тя.
1. Поколението Y ненавижда всичко, което задушава креативността му
Вместо да говорим за поколение Y, по-добре да говорим за поведение Y. То завладява целия свят – от Северна и Южна Америка до Азия и Западна Европа и налага нов начин на живот и работа. Това е световна мирна революция, белязана от универсален факт: поколението Y отказва да живее според парадигмата, измислена от капитализма, която е смятана за либерална.
Те искат колективно създаване на Общо благо - солидарен обществен живот, основан на съвместната отговорност и споделянето, естетика на спокойните и плодотворни отношения.
Казано просто, поведението Y пресъздава спокойно и универсално човешкия начин на живот. Младите отхвърлят категорично опитите за инструментализиране на човека от човека, нормативните, систематичните, бюрократичните подходи.
2. Йерархията не впечатлява поколението Y: отдайте предпочитание по-скоро на хоризонталното управление
В действителност, ценностните критерии на поколението Y са доста интересни – те се основават на реалността на приноса на човека към неговата среда. Ако той е негативен (унищожаване на природата, неуважение към хората, нечестност), те веднага си тръгват.
Ако приносът е положителен, младите остават верни на компанията. Положителният принос може да бъде хуманитарен, културен, социален, артистичен, екологичен, икономически. Ако един мениджър се ангажира да развива подчинените си, да ги уважава, да им позволява да изразяват мнението си, той ще може да черпи неограничено от бездънните кладенци на креативността и енергията на поколението Y.
3. Забравете 10-годишните кариерни планове – поколението Y вече не вярва в тях
Хората от поколението Y разбраха, че компанията и работодателят очакват от тях безгранична лоялност и ангажимент. Но те разбраха също така, че не винаги има реципрочност. Те знаят, най-често от болезнен опит, че работодателят смята за легитимно да уволнява служителите си, понякога само превантивно.
Така, смятайки се само за една променлива във финансовото уравнение, особено в големите компании, поколението Y е готово да развива таланта си другаде, включително в по-малка компания или стартъп, където всички служители са солидарни.
Кариерните планове са отживяла концепция за хора, които се стремят да се забавляват и да творят дръзко и без задръжки.
4. Поколението Y може би знае повече от вас, особено по отношение на информационните технологии. Бъдете скромни и не се затваряйте.
Вярно е, те знаят доста повече за дигиталния свят, дигитализирането на икономиката и възникващия нов свят. Всички приемат рефрена „нашият дигитален свят променя всичко“. Но никой не приема да промени управлението, а по този начин и поведението.
Но опитът показва, че ръководителите понякога не успяват да задържат младите таланти, затънали в политически и управленски игри.
5. Поколението Y не обича да бъде държано настрани: интегрирайте го в процеса на вземане на решение
Революцията Y по природа е контрибутивна, всички младежи искат да бъдат предприемчиви, да създават общото благо и да го споделят. Така че ако откажете да работите с представител на поколението Y, който допринася, той несъмнено ще отиде другаде.