Над 100 души и по 24 часа работят по ремонта на Витиня
Ремонтът на тунел „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“ напредва при пълна мобилизация и 24-часов режим на работа на екипите. На съоръжението работят над 100 души и 40 специализирани машини, съобщиха от пресцентъра на агенция "Пътна инфраструктура".
През тази седмица започва изграждането на дренажната система и монтажа на новата хидроизолация. Изгражда се и нов колектор. Към момента е завършено разрушаването на старата бетонова облицовка на тунела, за която в хода на ремонтните дейности беше установено, че не отговаря на строителните норми и стандарти, и е опасна.
Премахнати са и тротоарните пътеки в тунелната тръба и се укрепват слаби и компрометирани зони в стените, след което ще се положи хидроизолацията. Извърши се почистване на електро и пожарните ниши, а повърхността им беше подготвена за хидроизолацията.
Дейностите, които предстои да бъдат извършени, са: възстановяване на тунелната облицовка, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, на системите за видеонаблюдение и пожароизвестяване и поставяне на ново LED осветление.
Ремонтът на тръбата за Варна на тунел „Витиня“ започна на 27 юни. Работите ще продължат и през зимния сезон съобразно метеорологичните условия. Планирано е движението в участъка да бъде възстановено през пролетта на следващата година. Срокът беше удължен заради по-големия обем работа, която бе установено, че е необходимо да се извърши.
До приключване на строителството, преминаването през съоръжението продължава да се осъществява двупосочно в тръбата за София.
Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонта от София за Ботевград е път I-1 - от 215-и км до км 209+500 и обратно. Връзката на АМ „Хемус“ с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-и км на автомагистралата (Витинска река), а за идващите от Ботевград при 36-и километър на АМ „Хемус“.
Тунел „Витиня“ е най-дългият у нас – 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.
В момента на АМ „Хемус“ се ремонтира тунел „Ечемишка“, виадукт „Елешница“, съоръжението при 41-ви километър в участъка между тунелите „Ечемишка“ и „Топли дол“, както и пътния надлез „Яна“ над АМ „Хемус“ при 8-ми км.
При добри метеорологични условия се очаква ремонтът при 41-и км да завърши до 20 октомври, а на платното за Варна на виадукт „Елешница“ и на надлеза при 8-и км до средата на ноември.