“Фокусирай се“
“Направи нещо от-до”
“Можеш да бъдеш сериен предпримач — след като продадеш своята първа компания”

Така започва личният разказ на Рейчъл Хофстетер, дълго време тя работи като редактор на места като O, The Oprah Magazine и Reader’s Digest.

Според нея цитатите по-горе са добри съвети и мантри за много стартъп начинания. Дълго време и тя е вярвала, че бизнесът се изразява в това да правиш едно нещо, да предлагаш един продукт и една цел.

„Когато аз и моят съдружник започнахме преди година и половина, ние сключихме сделка, че този проект ще бъде наш основен бизнес приоритет в обозримото бъдеще. Взехме предвид всички нови бизнес идеи – и изобщо не ги погледнахме", започва разказа си Рейчъл Хофстетер.

По думите й, в повечето случаи стратегията „щом не виждам, не е в ума ми“ е работела.

Да основеш компания е 2% идея, 98% изпълнение. Една страхотна идея е нищо без упорита работа върху изграждането на продукт, маркетинг и продажби – да не споделяме трудностите около оформянето на документи, такси, застраховки и т.н.

Въпреки всички тези неудобства, Рейчъл Хофстетер е амбицирана да го направи.

Тя стартира напълно нов бизнес, докато първото й начинание още прохожда. Това я изпълва с удовлетворение, прави ежедневието й по-забавно и от цялата работа печели първият й проект.

Ето защо работи и как и вие можете да го направите, казва Рейчъл.

Налице е естествен афинитет или експертиза. Стартирането на втори бизнес трябва да го усещате като нещо органично, което е напълно невъзможно да игнорирате. Първото начинание на Рейчъл я изправя пред предизвикателството да скочи от сферата на редактор в списания към предприемач в технологичната сфера. Описва състоянието като пеперуда, която всеки ден излиза от пашкула си. Всичко е абсолютно ново.

По думите й с всеки изминал ден е откривала, че притежава естествен афинитет към привличането на пресата. Тя е използвала своя „редакторски мозък“, за да даде на журналистите това, от което се нуждаят.

В този ред на мисли, е помагала на своите приятели предприемачи да направят същото. До миналото лято е посвещавала час-два дневно на консултации – и то напълно безплатно. Създавала е ПР стратегии за различни бизнес начинания.

Не си е представяла, че именно от това може да печели пари. Продължава да го прави и решава да изработи DIY (направи си сам) ПР, който да споделя.

Така се заражда идеята за нещо по-голямо.

Не тръгвайте сами. Приятелката й Анджела Джиа Ким е ПР специалист. Нейните 3 компании работят с над 100 проекта годишно по отделно.

Рейчъл и Анджела стигат до заключението, че могат да създадат ПР училище и да направят информацията достъпна за всеки. Скоро планът е налице.

Заобикалят се с точните хора и колелото се завърта. Училището е отворено през януари тази година. Три месеца след първоначалния разговор между двете приятелки.

Различните бизнес начинания имат своя структура и времева линия. И двете начинания на Рейчъл се характеризират с различен модел на управление. Това означава, че те идеално се допълват. Едното се отплаща след време, а другото – още сега. Това позволява да се подхранват едно друго.

Различно натоварване и „кръстосано опрашване“. Дори и едната компания да изпадне в период на криза или просто има лош ден, другата е там и процъфтява, зареждайки с енергия.

Освен това двата паралелни проекта печелят един от друг, тъй като генерират едновременно идеи за две бизнес начинания. Ако едно хрумване не е подходящо за едната компания, може пък да е идеално за другата.

По-забавно е. Стъпването на въртележката на стартъпа е начин да направите работата и живота си по-забавни. Повече, отколкото предполагате.

Подобно на това е да се сдобиете с втора рожба. Вече имате повече вътрешен поглед върху нещата, увереност и ментори, които да помагат.

Така можете да разкривате себе си в много повече сфери. Освен това работите и с повече любими хора. Две определено е по-добре от едно.