Промяна в мисленето - за максимизиране на резултатите в бизнеса
Без промяна в мисленето и отношението на служителите, достигането до максималния капацитет е немислимо, спред Марк Америго - инженер, експерт по иновации и управление в комплексна бизнес среда, лектор на годишната международна конференция на Българска асоциация за управление на хора.
Над 300 специалисти в областта на човешките ресурси, изпълнителни директори и студенти обсъдиха тенденциите в сектора и практически начини за увеличаване резултатите на компаниите на 11 ноември в Интер Експо Център, София.
Коучингът се утвърждава като един от устойчивите методи за извличане на пълния потенциал от служителите и за тяхното развитие. Според Ани Котева, бизнес партньор Човешки ресурси в SAP Labs Bulgaria, Иван Атанасов, бизнес мениджър в SAP Labs Bulgaria, и Надежда Михайлова, коуч и обучител в Erickson College International, много важно за успешното въвеждане на коучинг програма в компанията е разбиране и подкрепа от страна на мениджмънта, ясни критерии за включване, избиране на подходящи коучове.
За лийн технологията и колко е важно да намериш съмишленици говориха Милка Мърмърова, мениджър Качество, здраве и безопасност в Carlsberg България, и Капка Стойкова, коуч, обучител и медиатор в Development Zone.
Най-новите технологични тенденции при привличането на таланти бяха представени от Джонатън Кестенбаум, директор в Talent Tech Lab. Сред тях са – нови “matching” системи, все по-често използване на CRM инструменти, използването на игровизация за оценка на кандидатите.
Мениджъри от България на международни позиции - Екатерина Караризова, бизнес партньор Човешки ресурси в Schneider Electric, Росица Цолева, директор Организационно развитие за дивизия "Бебешки храни" в Danone Холандия, Христина Кънчева, директор Човешки ресурси в JTI Полша - споделиха опита си в професионален и личен план на панелна дискусия на тема: Какво е нужно, за да бъде HR професионалистът успешен в международна среда.
Противно на разпространеното мнение, че поколението Z е неориентирано, инертно и със завишени очаквания спрямо капацитета си, представителят Стефан Минков показа на аудиторията целеустременост и реална преценка в дискусия с поколенията Х (Цветанка Минчева, директор Банкиране на дребно и Член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк ) и У (Мария Василева, маркетинг директор в Walltopia).
Изграждането на силна и разпознаваема работодателска марка също беше идентифицирано като критерий за успеха на компаниите. Опит сподели Гергана Киранова, мениджър Човешки ресурси в SiteGround – компания с над 400 служители.
Повече за налагането и поддържането на корпоративна култура разказа Галина Димитрова, мениджър Човешки ресурси в IKEA.
И тази година конференцията отбеляза засилен интерес от страна на изпълнителните директори. Повече за функцията управление на човешките ресурси през призмата на управляващия, разказа Невен Дилков, управляващ директор в NETERRA.