Малко са компаниите в света, които настояват служителите им да започват работа в толкова странно време като Pivotal Software, пише ВВС.

Служителите в 20-те офиса на американската компания в цял свят трябва да са готови да започнат работа точно в 9.06 ч. Точно в този час иззвънява звънец или се удря гонг и всички служителите се събират за кратко съвещание на крак, което продължава между пет и десет минути.

След това програмистите на компанията сядат пред компютрите си без повече срещи или разсейвания до края на деня. Основателят на Pivotal и нейн генерален директор Роб Мий казва, че идеята е работният ден да стане колкото се може по-ефективен.

„Разбрах, че ако програмистите бъдат оставени без надзор, могат да се точат до десет часа. А ако не са се нахранили добре, може да огладнеят до 11 ч и да спрат работа, за да си вземат храна, а това ще направи следобедът твърде дълъг. Не е много ефективно. Така че решихме да осигурим закуска за всички. Това дава основание на служителите да пристигат навреме“, казва Мий.

Така всички служители получават безплатна закуска и започват работа в 9.06 ч. Но защо точно в 9.06 ч.? „Помислихме си, че ако го направим в 9 ч., програмистите ще си помислят, че могат и да закъснеят. След това си помислихме да го направим в 9.05 ч., но това е твърде точно, а програмистите не харесват свръхоптимизиране. Така че избрахме 9.06 ч. и стана забавно“, разказва Мий.

Започваш навреме, свършваш навреме

В края на деня всички трябва да си тръгнат от офиса точно в 18 ч., защото на служителите не се разрешава да работят вечерта. Мий обяснява причината за това: „Програмистите не работят добре, ако са твърде уморени, така че не искаме да работят късно вечерта“.

Подходът на Pivotal за сутрешна точност може да изглежда недодялан, но всъщност това е една от най-успешните компании, за които хората никога не са чували. Тя се оценява на 2.8 млрд. долара, а сред инвеститорите в нея са компютърните компании Dell Technologies и Microsoft, конгломератът General Electric и автомобилният гигант Ford.

Служителите на Pivotal обучават софтуерните екипи на други компании, включително други IT фирми, да програмират по-добре. Така че, ако дадена компания иска програмистът й да е добър, да помага за подобряването на даден продукт или услуга, тя го изпраща на обучение в Pivotal, което обикновено продължава три месеца.

Бързо развитие

Сред клиентите на компанията са BMW, Mercedes-Benz, Lockheed Martin, NBC, Bloomberg, Orange, eBay, South West Airlines и Twitter. Дори Google поискала помощта на Pivotal в ранните години от съществуването си, а компанията на Мий помага и на разузнавателни агенции.

Според Мий централен елемент в работата на Pivotal е обучението за „бързо развиване на софтуер“. Това означава софтуер, който може бързо и лесно да бъде променян и адаптиран и е тестван постоянно, за да се гарантира, че работи максимално добре. „Целим да позволим на компаниите да реагират по-бързо на нарушения на работата или променящи се нужди на потребителите“, казва Мий.

Късен старт

Въпреки че е израснал в Силициевата долина в Калифорния, Мий късно проявява интерес към индустрията. Той се запалил по компютрите едва в третата си година в университета. Като студент в Калифорнийския университет Бъркли, който се прехвърлил от медицина в японистика, един ден Мий видял за първи път написана компютърна програма.

„Казах си, че това е нов език, а аз наистина обичах езиците. Погледнах го и не го разбрах особено, но си казах, че ще правя това до края на живота си. Така че започнах да посещавам курс по компютърни технологии и много ми хареса. Упражнявах се непрекъснато и в крайна сметка станах добър в това“, разказва Мий.

Мий притежавал и ръководел компанията до 2012 г., когато приел сделка с компанията EMC, чиято стойност не се разкрива. Дори след оттеглянето си той остава генерален директор на компанията. Мий не съжалява, че е продал компанията си и смята, че времето е било подходящо да се освободи „от голяма част от този товар, който носите върху себе си“.

Според Джон Раймър, IT анализатор в компанията Forrester, Pivotal е лидер на пазара и иноватор в това, което предлага. В доклад, публикуван по-рано тази година, той твърди, че програмата за обучение на Pivotal е „ефективна за придобиването на нови умения, практики и културни норми“.

Гледайки напред, Мий казва, че се гордее да ръководи Pivotal, въпреки трудностите на тази роля. „Нося отговорност, това е интензивна работа“, отбелязва той.