Треска за пазаруване и най-високата активност в интернет търговията в годината предстои този уикенд. Черният петък – традицията за големите намаления в последния петък на ноември в САЩ, се пренася все по-успешно на международните пазари.

И това се дължи на факта, че "сделките" са по-добри, когато всички - от електронните, през мебелните, та до модните марки, предлагат екстремни намаления на цените си.

Естествено, и българските търговци на дребно все по-упорито се борят да повишат продажбите си и да спечелят клиенти преди началото на коледния сезон и по време на Черния петък.

Според статистика на технологичната компания RTB House от ноември 2015 г., онлайн продажбите у нас се покачват със 128% по време на Черния петък – 58% по-висок ръст от обичайните 70% в останалите анализирани пазари.

Събраните данни от инструментите за ретаргетиране, развити от компанията, сочат, че и крайният трафик на уебмагазините у нас скача с 40% при средни стойности около 30% по време на Black Friday-уикенда.

Анализите, направени от международните експерти от RTB House на над 40 пазара сочат, че Черният петък не е просто един ден на разпродажби, а генериран импулс, от който могат да зависят и много по-дългосрочни резултати в търговията.

„Ако търговците предложат най-добрите онлайн сделки, точно когато клиентите ги търсят, шансът марката да постигне разпознаваемост и имиджово позициониране е много по-голям. Особено ако се ползват реклами, предназначени и индивидуално насочени към конкретни потребители.

Това е най-мощният инструмент за поощряване на покупките от страна на най-важните посетители и за максимизиране възвръщаемостта на инвестицията", съветва регионалният мениджър на RTB House Каталин Емилиан.