Пет бизнеса, които са най-успешни през януари
Януари е месецът, в който повечето хора са с изтощени батерии след прекаляването с храната и разходите по време на празниците. Смята се, че първите седмици от новата година не са подходящи за търсене на работа или започване на бизнес.
Но има индустрии, които се възползват от първия месец на годината благодарение на новогодишните обещания, които правим през декември за промяна на живота си. ВВС публикува няколко примера.
1. Абонаментите за фитнес зали
Желанието да свалим килограми и да водим по-здравословен начин на живот през новата година се превръща във възможност за бизнес за фитнес залите и тренировъчните центрове. Повечето от тях предлагат специални цени и програми в първия месец на годината с цел да привлекат нови клиенти.
12% от новите абонаменти за фитнес зали се регистрират през януари, сочат данни на Международната асоциация за здраве и спортни клубове. Втората седмица на януари е най-конкурентната за фитнес залите, пише организацията, която анализира индустрията в САЩ и други държави. Но половината от новите абонати се отказват след шест месеца, показва изследване от 2011 г.
2. Молби за развод
Прекратяването на брака е лично решение, но формалностите за постигането му са създали индустрия за милиони долари на година. Много адвокати по бракоразводни дела се готвят за голямо количество молби за развод, които пристигат през януари.
Защо точно този месец? Според изследване от 2014 г. на британската компания Irwin Mitchell една на всеки пет женени двойки с деца на Острова са се разбрали да останат заедно на Коледа и да прекратят брака си през януари.
В САЩ тенденцията да се иска развод през януари е същата, казва пред Market Watch Джеймс Макларън, президент на Американската академия на бракоразводните адвокати. „Броят на молбите за развод през януари скача с една трета спрямо обичайното ниво. Повишението започва през януари и приключва около март“, отбелязва Макларън.
Според американската социоложка Джули Бринс празничните дни са свещени за семействата, а искането на развод се смята за неуместно, почти табу. Бринс анализирала молбите за развод между 2001 и 2015 г. в щата Вашингтон и установила , че те нарастват след лятната и зимната ваканция.
3. Спиране на цигарите
В последните пет години въпросът „как да спра да пуша“ е регистрирал най-големия брой търсения в Google през първата седмица на януари. Това е новогодишното обещание на милиони хора по света, които виждат в новата година надежда за скъсване с вредния навик.
„Януари е ключов момент за нас“, казва през 2011 г. Сю Келси, директор на марка продукти за спиране на цигарите в САЩ, цитирана от New York Times. Лепенки, дъвки и никотинови таблетки се рекламират специално през януари, когато е най-вероятно да се увеличи броят на потребителите.
Продажбите на тези продукти в САЩ се увеличават с 40% през януари, сочат данни на GlaxoSmithKline, цитирани от New York Times. Това е значително увеличение за мултимилионната индустрия, която се оценява на 2.4 млрд. долара, показва доклад на Reuters през 2015 г.
4. Диети
Тези дни е обичайно хиляди потребители на социалните мрежи да заменят чашите с шампанско със снимки на сокове и фрешове от плодове и зеленчуци. Първите седмици на януари са стратегически момент за продажбите на продукти, свързани със загубата на тегло.
Много хора решават да купят пакет за „детоксикация“, който изисква от тях да пият само сокове в продължение на три дни. В Англия например очакват 50 000 души да се включат във „вегянуари“ - движение, което приканва хората да станат вегани през първия месец на годината.
Заради тази и други сходни инициативи много известни ресторанти на Острова включват вегански ястия в менюто си.
5. Онлайн запознанства
Началото на новата година мотивира много хора да търсят нова любов в интернет. Компанията Match.com, която е най-големият сайт за запознанства в САЩ с близо 59 млн. абонати, всяка година регистрира пик на нови потребители в първите седмици на януари.
В първата неделя на месеца се регистрират най-много потребители, сочат данните на редица портали и мобилни приложения за срещи. Match.com нарича януари и февруари месеците за онлайн срещи.
Някои от тези сайтове не таксуват потребителите си, но други го правят. А трафикът в порталите и приложенията за срещи е важен за растеж на бизнеса им. Потреблението на тези услуги от младежи на 18-24 години е нараснал три пъти в САЩ - от 10% през 2013 г. на 27% миналата година, сочат данни на института Пю.
Снимки: Pixabay.com