Как Facebook ще помага на хората при природни бедствия и кризи?
Facebook увеличава усилията си да се превърне в инструмент за реакция при природни бедствия и кризи, съобщава Business insider.
Социалната мрежа пуска Community Help към основното си приложение, за да могат потребителите й да се свързват с хората, които търсят подслон и храна след природно бедствие.
„В началото Community Help ще бъде предназначен за природни бедствия и катастрофи, като земетресение или пожар в сграда. В първите няколко седмици ще започнем от САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия, Индия и Саудитска Арабия, за да разберем как хората използват продукта. Ще се стремим да го подобрим и да го осигурим за всички страни и при други видове инциденти“, съобщи в комюнике вицепрезидентът на Facebook Наоми Глейт.
Community Help трябва да се превърне в допълнение на Safety Check - инструментът на Facebook, който позволява на хората да се определят като спасени по време на криза. Социалната мрежа обяви промените за първи път през ноември.
Преди време компанията си навлече сериозни критики, че е активирала Safety Check за някои бедствия, като стрелбата в нощен глуб в Париж миналата година, а за други - не, като бомбените атентати в Бейрут през 2015 г. Сега Safety Check се активира, само когато достатъчно хора публикуват за криза, като земетресение или стрелба.
Инструментът беше въведен за първи път през 2014 г. след тайфуна във Филипините, а Facebook го активира за първи път в САЩ в началото на 2016 г., след като въоръжен мъж уби 50 души в нощен клуб в Орландо, щата Флорида.