Porsche прибира над 17 000 долара печалба от всяка продажба
Публикуваният в края на миналата седмица годишен финансов отчет на Porsche разкри, че компанията е продала близо 238 000 през фискалната 2016 г. и е реализирала оперативна печалба от 4.1 млрд. долара (с 14% повече от предходния период).
На база на тези цифри можем да изчислим, че брандът на Volkswagen AG реализира печалба от 17 250 долара от продаден автомобил – далеч повече от някои свои конкуренти, отбелязва Bloomberg в свой материал.
Така например Daimler AG - компанията майка на Mercedes-Benz, е реализирала печалба от около 5000 долара миналата година. Баварският концерн BMW може да се похвали с подобен марж.
Но каква е причината за тази голяма разлика? Отчасти тя се дължи на цената. Porsche просто не прави евтини автомобили. Дори и луксозни брандове, като Mercedes, понякога предлагат по-делнични версии на своите автомобили, за да привлекат нови потребители към семейството.
Клиентите на Porsche обаче плащат по-скъпо за репутацията на бранда.
Ferrari играе същата игра много умело. Оперативната печалба на компанията възлиза на около 90 000 долара от продаден автомобил. Около 30% от печалбата на компанията обаче се генерира от продажби на двигатели, ключодържатели и други неща, които нямат нищо общо с автомобилите.
Освен това компанията произвежда по едва 8000 автомобила годишно, като по този начин държи цените на своите возила високи.
В сравнение с това „поршетата“ вече не са толкова скъпоценни. Продукцията на Porsche вече се равнява на около една десета от тази на BMW, като през последните три години компанията е увеличила производството си с 47%. Този ръст се дължи на новия модел 911 GT3, който се предлага за 144 000 долара.
Освен това ръстът в печалбата на компанията съвпада с пуска на най-достъпния й модел – Porsche Macan SUV. Macan дебютира в автосалоните през 2014 г., а днес вече генерира около 40% от продажбите на Porsche.
Днес Macan се предлага на базова цена от 47 500 долара. Малцина обаче са онези, които си купуват кола на Porsche и се задоволяват с базовия модел. И тук идва ролята на екстрите, които могат да увеличат чувствително цената на автомобила, а оттам, разбира се, и маржа.