80% от информацията, която получаваме от логото, идва от съдържащите се в него цветове. Причината е, че различните цветове пораждат различни чувства и емоции.

Компаниите често полагат големи усилия, за да се уверят, че логото им отговаря съвършено на брандинг стратегията им. Google тествала 40 различни нюанса на синьото в логото си, за да установи кой е най-добрият.

Някои индустрии отдават предпочитание на определени цветове като технологичните компании, които използват предимно синьото или ресторантите за бързо хранене, които предпочитат червеното.

Business Insider разяснява защо определени марки използват определени цветове в логото си.

McDonald's

McDonald's използва червения цвят, защото е смятан за енергизиращ и лесно изпъква. Смята се дори, че цветът стимулира глада, поради което вероятно е предпочитат от голям брой други марки за бързо хранене.

Червенето е използвано често и като сигнал за продажба, така че много марки го употребяват в комбинация с по-мек цвят като бяло или жълто, за да покажат свойствата на червеното, без да рискуват да създадат погрешно впечатление, че излизат от бизнеса.

Subway



С използването на зеленото, което често се възприема като сигнал за здраве и възстановяване, Subway изтъква ценностите на свежестта, която е в основата на марката. Жълтото е друг цвят, който лесно може да бъде забелязан отдалече, и привлича потребителите към ресторантите.

United Airlines



Синьото се използва като сигнал за доверие, често търсено от клиентите на авиокомпании. Цветът се свързва също с надеждност и лоялност, поради което синият цвят се използва и в униформите на полицаите.

British Airways



British Airways държи на ценности като надеждност и доверие, които марките извличат от синия цвят, но прибавя и червен цвят, който се свързва с топлина и комфорт. Настоящото лого е проектирано за първи път през 1997 г. и оттогава не се е променяло.

Lufthansa



Като повечето авиокомпании Lufthansa използва синия цвят, но също така прибява жълто, което е символ на щастие и оптимизъм. Визуалната идентичност на компанията е създадена от германския графичен дизайнер Олт Айхер и се смята за едно от най-успешните ребрандирания през 20-и век. Самият Айхер обаче никога не е считал дизайна си за зрял.

Nokia



Синият цвят често се използва от телекомните компании, защото изразява яснота и сигурност. Настоящото лого на Nokia съществува, откакто компанията започна да се занимава с телекомно оборудване. Преди това тя беше работилница за преработване на хартия.

Chanel



Chanel
е пионер на известната „малка черна рокля“, така че е съвсем естествено черният цвят да е в основата на идентичността на марката. Черното се смята за много модерен цвят и изрязава изисканост в света на търговията на дребно.

Hermes



Оранжевото се смята за израз на екстровертност и доверие, върху които Hermes има пълно право да претендира, тъй като се смята за втората най-ценна луксозна марка в света. Тя избрала оранжевия цвят по необходимост, тъй като той бил единственият наличен по време на Втората световна война.

Toyota



Различните нюанси на сребристото, които често се използват в автомобилната индустрия, означават качество и майсторство. Логото на Toyota било проектирано в продължение на три години и целта била да се разпознава отпред и гледано през огледалото за обратно виждане.

Двата вътрешни кръга представляват връзката между клиента и марката, които живеят заедно в света, описан от по-голям кръг около тях.


Audi



Червеният надпис в логото на Audi означава мъжественост и любов към шофирането. Audi е една от четирите автомобилни компании, които се сливат през 1932 г. Логото на новата компания се получило от всички четири лога в свързаните помежду си кръгове. Индивидуалните лога на марките в крайна сметка отпаднали, като останали само четирите кръга.

Volkswagen

Със синьото в логото си Volkswagen иска да предаде ценностите на германските коли, станали известни със своята надеждност и последователност. Това отговаря и на името на марката, което се превежда като „колата на народа“.

Pfizer



Медицинските компании често се обръщат към синия цвят, защото той означава чистота и здраве. Овалната форма на логото на Pfizer, създадено през 1987 г., цели да наподобява медицинско хапче.