Шведската модна компания H&M ще създаде осмата си модна марка по-късно тази година, като първият магазин ще отвори врати в Лондон тази есен, съобщава ВВС.

Новата марка Arket ще предлага „прости, неподвластни на времето и функционални модели“, включително дрехи за възрастни и за деца, както и домакински продукти. Тя ще бъде разположена в малко по-висок ценови сегмент от основната марка H&M.

Ходът на модния гигант идва на фона на намаляващите печалби заради все по-силната конкуренция. След Лондон ще бъдат отворени още магазини на Arket в Брюксел, Копенхаген и Мюнхен, където новата марка ще бъде пусната онлайн.

Новите магазини ще бъдат зареждани и с външни марки, а някои от тях ще включват и кафене, в което ще се предлага храна в скандинавски стил.

Бернадет Кисан, анализатор в компанията Euromonitor International, смята, че на хартия планът изглежда „обещаващ“. „Резултатите на компанията в последно време не отговарят на очакванията, като тя постоянно беше изпреварвана от ключовия конкурент Inditex. Вместо да възприеме стратегията на бързата мода, за да се конкурира с Inditex, компанията избра да въведе новата марка Arket, за да отговори на промяната на поведението на потребителите“, допълва Кисан.

H&M вече управлява верига модни марки, включително Cos, & Other Stories, Monki, Weekday и Cheap Monday. Компанията обаче съобщи, че условията на пазара са трудни за модните компании, тъй като дигитализацията променя както поведението на купувачите, така и начина, по който работят модните компании.

H&M е пионер на бързата мода, заедно със собственика на Zara - Inditex. Но последната изпревари H&M в последните години и се превърна в най-голямата верига магазини за дрехи в света. Печалбите на компанията намаляха и заради онлайн конкуренцията от марки като Asos, които предлагат бърз оборот от модни стилове в отговор на търсенето на клиентите.

Дрехи от рециклирани отпадъци в морето в новата колекция на H&M Благодарение на сътрудничеството със стартъп компанията BionicYarn

Продажбите на дребно преминават през труден период заради бързата промяна на поведението при пазаруване на клиентите и на очакванията им в резултат на нарастващата дигитализация“, казва генералният директор на H&M Карл-Йохан Персон в комюнике, придружаващо обявяването на последните финансови резултати на компанията.

Пазарните условия бяха много тежки на много от нашите големи пазари в Централна и Южна Европа и в САЩ и това се отразява на нашите продажби“, допълва той. H&M обяви спад от 3.4% на нетната си печалба, до 2.45 млрд. крони (275 млн. долара) за периода от декември до февруари - първото тримесечие от финансовата година на компанията.