Какво представлява "модата на еднорога" и кой я следва?
Т. нар. „храна на еднорозите“ се превърна в истинска лудост в интернет и на някои пазари.
Тази страст към ярките цветове в различни нюанси се засили още повече тази седмица, когато веригата Starbucks пусна многоцветно фрапучино в ограничена серия в Мексико, САЩ и Канада. То ще се продава до 23 април, пише ВВС.
“Само за няколко дни тук е еднороговото фрапучино, което променя вкуса и цвета си, когато се обърне“, се казва в рекламата. Става дума за напитка от лед, сок от манго и син сок, които имат сладък вкус в началото, а след това сместта става „приятно“ горчива. Освен това тя се предлага с бяла бита сметана и розови и сини „прашинки от феи“, съобщава Starbucks.
Малко след като напитката беше пусната в продажба, се появиха стотици публикации в Twitter и Facebook за цветната течност, някои от които бяха положителни, а други – отрицателни.
„Ако вкусът й е толкова добър, колкото външният вид, ще съм на небето от щастие“, гласеше един от коментарите. В същото време други потребители критикуваха количеството захар във фрапучиното.
Фрапучиното на Starbucks е само един от примерите за все по-разпространената мода на „храната на еднорозите“. В интернет се споделят хиляди снимки и рецепти на многоцветни храни в пастелни тонове, които вероятно представляват цветовете, откривани при митичните същества.
“Препечената филийка еднорог“, намазана с многоцветни продукти, и „горещият шоколад еднорог“ са други примери за хранителната мода. Но стилът „еднорог“ не се ограничава само до храните.
Грим и коса
„Намираме се в периода на еднорозите, особено в областта на красотата, въпреки че 2016 г. беше голяма година и за храната на еднорозите“, пише
журналистката Черил Уисховър в статията си „Как еднорогът се превърна в естетична цел на красотата?“, публикувана на уеб сайта Racked през март 2017 г.
“Модата на еднорозите“ се състои в използването на гримове и бои за коса с блестящи пастелни цветове и цветове с метални отблясъци. Много марки, като Unicorn Lashes, Lime Crime, Jeffree Star, Pat McGrath и Tarte Cosmetics, продават продукти, като гелове, есенции, лакове за нокти, моливи за устни, сенки и бои за коса с тоналността на „еднорозите“.
Освен това има четки и очни линии във формата на рок и сапуни с цветове, свързвани с митичното животно. Не е ясно кога точно е започнала тази мода. „Гримът на еднорозите е забавна тенденция, която завладява света“, казва експертката по грим и звезда в YouTube Роксет Ариса.
Защо еднорозите са толкова популярни в момента сред марките козметични продукти?
Свободен дух
Хаштагът #unicornmakeup има над 10 000 поста в Instagram, #unicornbrushes – над 17 000, а #unicornhair – над 300 000. Според Google Trends търсенията на думата „еднорог“ или на свързани с нея думи, като „грим на еднорога“, са достигнали през април 2017 г. най-високото си равнище в последните пет години в страни, като Непал, Великобритания, Австралия, Сингапур, САЩ, Индия, Канада, Австралия, Нова Зеландия и други.
През декември 2015 г. беше създадено емоджи еднорог. „Смятам, че мистерията и красотата на еднорозите обясняват магията им“, казва основателят и дизайнер на марката за обувки „еднорог“ Irregular Choice Дан Съливан на уеб страницата Emerald Street през 2016 г.
„Традиционно еднорогът е представен като независимо същество, което не се подчинява на нормите на обществото“, допълва Скай Александър.
“Независимите жени със свободен дух се идентифицират с тази характеристика и обичат да я изразяват чрез модата. Освен това еднорогът е смятан за едно от най-красивите същества на земята, така че защо да не се олицетворяват с него?“, продължава Александър.
Но не всички са толкова ентусиазирани за вълната на еднорозите. „Едва когато видя еднорог със собствените си очи, който е с пастелни и блестящи цветове, мога да кажа, че черната ми очна линия също е „еднорог“. Еднорогът не е истински, така че всичко може да е еднорог“, пише Ела Керън, редактор в Teen Vogue, на страниците на списанието.
Тя е убедена, че един ден на някого ще му хрумне да създаде стил „готически еднорог“.