"Красавицата и звярът" помогна на Disney да увеличи печалбата си
Печалбата на Walt Disney е нараснала с 11% през първите три месеца на 2017 г., благодарение на посещаемостта на тематичните й паркове и курорти, съобщава ВВС.
Печалбата през първите три месеца на годината е била 2.4 млрд. долара, но приходите на медийния гигант са нараснали само 3% на годишна основа - до 13.3 млрд. долара. Компанията е на път да запише скромен растеж, въпреки загубата на абонати на спортната й телевизия ESPN.
“Много сме доволни от резултатите си“, заяви шефът на Disney Робърт Игър. Бизнесът на Disney е много разнообразен и включва кино студиата Marvel и Pixar, тематични паркове, мърчъндайзинг и дори круизен кораб.
Телевизионните й мрежи включват ABC, Disney и спортната телевизия ESPN, които отчитат големи печалби, като донесоха над 40% от общите приходи на компанията миналата финансова година.
Но ESPN изпитва затруднения със загуба на милиони абонати и намаляваща реклама в последните години, тъй като спортните канали, излъчващи на живо, започнаха да усещат натиска на онлайн телевизиите и търсенето от зрителите на по-евтини кабелни пакети.
Тази пролет ESPN съкрати над 100 души. Игър съобщи, че компанията е убедена в търсенето на ESPN и е доволна от популярността на платформи, като телевизионната стрийминг услуга Hulu. Приходите на компанията в медийния й бизнес са нараснали с 3% на годишна основа.
Игър каза, че компанията е съсредоточена върху мобилната аудитория, като цели все по-съобразено с интересите на зрителите преживяване, което им позволява да се фокусират върху новини за любимите им отбори.
Компанията планира да продава стрийминг под бранда на ESPN директно на зрителите до края на календарната година и подобна персонализация вероятно ще бъде част от пакета, допълни Игър. „Клиентите ще могат да купуват спорт, който искат и когато поискат“, заяви той.
15 храни, които трябва да опитате в Disney World Не ги подминавайте при посещение в парка
Приходите от киностудиата на Disney са намалели с 1% на годишна основа, след като силният зрителски интерес към „Красавицата и звярът“ се оказа недостатъчен, за да повтори успеха на компанията от миналата година с филми, като „Зоотопия“ и „Междузвездни войни: Силата се пробужда“.
Големият брой посетители на тематичните паркове на Disney и новият курорт в Шанхай, Китай, помогнаха за подобряването на резултатите, каза Игър. Паркът е на път да приеме десетмилионния си гост с приближаването на първата му годишнина, допълни той.
„Посещаемостта надхвърля най-оптимистичните ни прогнози“, каза още Игър.