Гигантите от Citigroup Inc не смятат, че автоматизацията ще засегне техните вископлатени мениджъри, но от Betterment LLC мислят, че това не е съвсем така.

Стартъпът, един от най-големите в сферата на финансовите съвети, базирани на автоматизирани системи (robo-adviser), предприема трансформация на бранда си с цел привличането на вископлатежни клиенти.

Цел на Batterment LLC са компании, като Vanguard Group Inc, Charles Schwab Corp. и JPMorgan Chase & Co, които все повече залагат на автоматизирани системи, когато предлагат финансови съвети.

С други думи, пазарът на подобни услуги се разраства и Batterment искат да се уверят, че ще вземат голямо парче от пая.

„Взехме фундаментални решения относно кои сме ние като компания”, казва основателят и изпълнителен директор на компанията Джон Щайн. „Вече привличаме много платежоспособни клиенти, но смятам, че нашият глас трябва да показва, че вече сме доказани”, добавя той, цитиран от Bloomberg.

В края на миналата година Citigroup, които имат инвестиции в проекта, разпрати до клиентите си доклад, който демонстрира скептицизъм относно възможностите на автоматизираните системи да увеличават активите на заможни личности.

Според доклада на институцията, вископлатежните клиенти винаги ще предпочетат съвет, даден „очи в очи”.

Въпреки това от Betterment посочват, че нещата не стоят точно така, като заявяват, че вече имат клиенти с активи, надвишаващи стойността от 10 млн. долара.

Една от главните промени, които предприема компанията, е добавянето на допълнителен достъп на своите клиенти до ексклузивни продукти. „Хората искат достъп до алтернативи, като понякога имаме точно такива искания от хората, разполагащи със средства”, казва Щайн.

Betterment не разкриват колко от техните сметки се държат от акредитирани инвеститори, но все пак посочват, че са над 25 хил. от всичките им 250 хил. клиенти.

Автоматизираните финансови съвети започват да си пробиват път и на Wall Street. Изпълнителният директор на JPMorgan Джейми Даймън също не разкрива колко от активите на банката се управляват от автоматизирани системи, но посочва, че става дума за около 600 млн. долара, поверени на „нововъзникващи финтех решения”.

Експертът посочва още, че технологиите са особено важна част от стратегията на компанията за бъдещето.

В началото на тази година Betterment добавиха повече сертифицирани съветници, в опит да привлекат платежоспособни клиенти - така, както привличат по-младите инвеститори, на които им предстои важно решение в следващите между 5 и 10 година, като покупка на жилище, например.