Въпреки апелите на Доналд Тръмп за създаване на работни места в САЩ, производителят на мотоциклети Harley-Davidson Inc. обяви, че ще инвестира в производствена база в Тайланд, за да обслужва разрастващия се пазар в Югоизточна Азия.

Този ход е посрещнат с критики от страна на работническите профсъюзи в САЩ. Засега липсват финансови детайли около плановете на производителя. Кати Уайтмор, мениджър връзки с обществеността в Harley-Davidson, посочи, че най-добрите резултати на компанията през миналата година идват точно от региона Азия-Пасифик, без да посочва конкретни цифри.

Бъдещият завод в Тайланд ще помогне на производителя да бъде по-конкурентноспособен в региона и Китай, става ясно от изявлението на Уайтмор.

"Увеличеният достъп до клиентите ни в региона е ключов фактор за растежа на компанията като цяло", казва тя. "Нямаме намерение да намалим производството на Harley Davidson в САЩ в резултат на това разрастване", добавя Уайтмор.

Новият завод ще помогне на базирания в Милуоки производител да избегне тайландската търговска тарифа за внос на мотоциклети, която достига до 60%, като същевременно ще намали данъчната тежест при износ на мотори в съседните на Тайланд страни.

Причина за това е търговското споразумение между страните-членки на Асоциацията на Югоизточните Азиатски нации, пише Reuters, цитирани от CNBC.

Harley Davidson вече отвори завод в Индия през 2011 година, като освен това има мощност за сглобяване на мотори и в Бразилия.

След като New York Times съобщи за инвестиционните намерения на производителя, международният президент на работническата организация United Steelworkers Лео Жерард заяви, че това е „шамар за американските работници и стотиците хиляди мотористи из страната”.

Просъюзът представлява работниците от заводи на Harley Davidson в два от щатите на САЩ, както и 850 хил. работници от Северна Америка.

Според Жерард, производството извън пределите на САЩ поставя под риск успеха, който Harley-Davidson е заслужил през годините.

По думите на Кати Уайтмор, мотоциклетите, произведени в Тайланд, ще имат същия автентичен вид, звук и усещане, както и тези, произведени в САЩ.

Продажбите на Harley-Davidson в САЩ - най-големия пазар на компанията, продължават да намаляват поради напредването на средната възраст на техните най-лоялни клиенти.