11 причини да уволните служител на мига
Кадровите решения винаги са трудни, но понякога е необходимо да се разделите със служител, който е допуснал непоправима грешка.
Украинските работодатели не обичат да се сбогуват със служителите си. Като правило причина за освобождаване на работник може да бъде външна криза, но след приключването й ръководството на компанията може отново да го призове.
По данни на социолози само всеки трети работодател планира да ореже работните места през 2017 г. Експерти обясняват този нисък показател с предходен негативен опит – често се уволняват недобре представящи се служители, които обаче впоследствие биват заменени от още по-недобре представящи се.
Днес ще ви предложим ред причини, поради които е необходимо незабавно да се сбогувате със служител.
1/ Спиране на развитието
Ако един човек престане да се развива, работата с него става по-трудна. Например, ако имате конкретен проблем с него в професионален план, може да го посъветвате да почете профилирана литература, за да подобри уменията и знанията си. Ако обаче откаже, това с нищо не допринася за разрешаване на конфликта.
2/ Глупост
На събеседване невинаги става ясно какъв е интелектът на събеседника. И тук образованието няма нищо общо. Има хора, които просто са заразени с глупост. В такива случаи решение на проблема няма, освен уволнение.
3/ Неуважение към компанията
Ако служител разлее кафе в коридора и не направи нищо по въпроса, то това е пример за лошо отношение към компанията. Това означава, че той просто не цени имуществото й. Не я уважава.
4/ Повтаряне на грешки
Не бива да задържате служители, които правят едни и същи грешки. Веднъж – това е случайност. Втори път – съвпадение. Трети – закономерност.
5/ Игнориране на безопасността
Безопасността е най-важното във всеки бизнес. Ако вашият служител попада в списъка с хора със съмнителна история и води до загуби в репутацията на компанията, следва незабавно да го отстраните от редиците.
6/ Обиждане на клиент
В този случай незабавно уволнявайте. Задачата на служителя е да не допуска конфликти с клиенти, дори ако последните не са прави. Съществува ясна граница между това как се държи един човек и как се държи един служител.
7/ Разлики в интересите на служителя и компанията
Например, ако служителят ви постоянно си търси врагове. В този случай той винаги има нужда от цел. Добре е, ако тя е вашият конкурент. Въпреки всичко тази ситуацията често води до вътрешни конфликти. Има хора, които водят войни, само заради самата война.
8/ Служител-зомби
Един известен бизнесмен е казал, че към служителите трябва да се отнасяме хуманно – следва да се уволняват. Първоначално тази фраза звучи жестоко, но в нея е заложен дълбок смисъл.
Често в компаниите работят хора, които са „зомбита“. Те не носят никакъв принос, работата не ги удовлетворява. Сами не се решават да напуснат, въпреки че знаят, че това е най-доброто решение.
9/ „Тежки“ постъпки
Ако служителят е отишъл на запой, извършил е кражба или е въвлечен в афера, следва да го уволните. Лъжите и престъпленията не бива да се толерират.
10/ Скриване на важна информация
Ако човек крие важна информация от компанията или се опитва да ви въведе в заблуда, това е достатъчна причина за уволнение.
11/ Сътрудничи с конкуренти
Това е още една причина незабавно да се разделите със служителя. Няма какво да обясняваме. Знаете го.