800 млн. "лайка" и още интересни цифри за Facebook
Facebook се нуждаеше от осем години, за да достигне един милиард потребители и по-малко от пет години за два милиарда потребители. Според прогнозите на социалната мрежа, за достигането до три милиарда потребители ще й е необходимо още по-малко време.
„От тази сутрин общността на Facebook официално достигна два милиарда души“, обяви във вторник основателят и генерален директор на социалната мрежа Марк Закърбърг. Това означава, че около една четвърт от населението на света има акаунт във Facebook и го използва редовно.
Цифрите могат да се окажат шокиращи, ако имаме предвид, че според Световната банка 1.1 млрд. души (15% от глобалното население) нямат електричество в дома си. Facebook се превърна в хит само 13 години след създаването на социалната мрежа от Закърбърг, докато учи в Харвардския университет.
Скоро след това той прекъсва образованието си, а творението му не спира да регистрира изненадващи резултати. ВВС инфорира за някои от тях.
800 милиона „лайка“ на ден
Facebook превърна „like“, или „харесва ми“, в един от най-емблематичните си символи. До такава степен, че ръката с показалец нагоре се използва масово от общността от потребители на социалната мрежа.
Цели 800 милиона „лайка“ (плюс новите „реакции“, включени в последните месеци) се разпределят между публикациите във Facebook всеки ден.
1 милиард души в групи
Един от най-популярните и ефективни методи за достигане до по-голяма аудитория, за координиране на въпроси по работа и дори за продажба на продукти, са групите във Facebook. Предимството на групите е, че администраторите могат да добавят потребители незабавно.
Резултатът е един милиард души на месец, които участват, като публикуват и коментират в групи.
Над 3000 души, наети да модерират съдържанието
С 2 млрд. души, които публикуват, социалната мрежа разбра след много тежък опит, че трябва да се съсредоточи повече върху модерирането на съдържанието си.
Убийства и самоубийства, предавани на живо във Facebook, прочутите фалшиви новини и публикации, които могат да се считат за дискриминационни, насилствени или подтикващи към омраза, също са част от социалната мрежа на Закърбърг.
Компанията беше критикувана в последните години, че не прави всичко възможно, за да попречи на използването на социалната мрежа за популяризиране на екстремистки, ксенофобски или расистки групировки.
Но в последно време Facebook съобщи, че започва анализ с други големи компании, като Microsoft, YouTube или Twitter, за премахване на тези публикации. Освен това социалната мрежа нае още 3000 служители с изключителна задача да модерират съдържанието, което се публикува през цялото време.
76% повече приходи, в сравнение с предишната година
През първото тримесечие на 2017 г. Facebook регистрира нетни приходи от три милиарда долара, увеличение със 76.3% спрямо предишната година. Коя е основната причина? Високите приходи от рекламните публикации, които виждаме преди и по време на видеата.
Последни цифри
Публикацията, с която Марк Закърбърг обяви достигането до два милиарда потребители във Facebook, беше споделена 6805 пъти, получи около 200 000 „лайка“ и други реакции и беше коментирана 13 760 пъти в първите шест часа след появата й на страницата му.