Alibaba инвестира 1 млрд. долара в пазар, набелязан от Amazon
Китайският гигант Alibaba ще вложи до 1 млрд. долара в увеличаване на дела си в онлайн търговеца Lazada, опериращ в Югоизточна Азия. Ходът идва на фона на дългоочакваното навлизане на Amazon в региона.
Alibaba ще увеличи дела си в компанията от настоящите 51% до около 83%, което ще оформи обща инвестиция в Lazada до над 2 млрд. долара, предава CNBC.
Новата инвестиция подхранва растящото доверие към този пазар, където милиони интернет потребители първо поколение поглеждат със засилен интерес към електронната търговия.
Според проучване от 2016 г. на Google и инвестиционното звено на сингапурското правителство Temasek Holdings, онлайн икономиката на региона ще нарасне до 200 млрд. долара през 2025 г. Смята се, че главният двигател на това ще бъде електронната търговия.
По думите на изпълнителния директор на Alibaba Даниел Жанг, онлайн пазарът в региона е все още неразработен. „Ще продължаваме да влагаме нашите ресурси в Югоизточна Азия чрез Lazada, за да хванем възможностите за растеж”, посочва Жанг в изявление.
„Инвестицията е на първо място потвърждение на успеха на Lazada и на увереността на Alibaba в Lazada. Освен това тя означава ангажираност към региона”, казва изпълнителният директор на Lazada Максимилиан Битнър.
През миналата година Alibaba придоби дялове в германската компания Rocket Internet и британската верига супермаркети Tesco.
Влизането в Lazada увеличава обхвата на китайския технологичен гигант чрез добавянето на пазари, като тези на Индонезия, Малайзия, Филипините, Сингапур, Тайланд и Виетнам. По данни на Alibaba, за последните 12 месеца към края на март тази година Lazada са имали общо 23 млн. активни онлайн купувачи.
Самата компания Lazada също инвестира в региона чрез придобиване на магазините RedMart, както и чрез партньорство с Unilever.
Сделкта а с Alibaba ще позволи на Lazada да продължи да инвестира в пазара, в своите технологии, разплащателни канали и логистика, посочват от компанията.
През миналата година изданието TechCrunch съобщи, че Amazon планира навлизане на пазара на Сингапур през първото тримесечие на 2017 година. В началото на тази година обаче медията посочи, че дългоочакваното стъпване на Amazon засега е отложено.