10 мита за полетите и летищата
Всеки е чувал различни слухове за трикове, чрез да летим в по-висока класа или какво ще стане, ако пропуснете полета си. Обикновено това са просто митове.
Но нека видим някои от най-често срещаните.
1. Ще бъдете компенсирани, ако полетът ви бъде анулиран. Това не е универсално правило обаче. Ако полетът е отменен поради механичен проблем, екипажът не е на разположение или по някаква друга причина по вина на авиокомпанията, компенсацията ви е гарантирана.
Но ако отмяната е свързано с времето или непредвидени обстоятелства извън контрола на авиокомпанията и летището, тогава не получавате обезщетение за анулиране, хотелска стая, храна или транспорт.
2. Ако пропуснете полета си, ще бъдете прехвърлен за следващия. Това невинаги е вярно. И ако настоявате да се качите на следващия полет, може да се наложи да плащате допълнително за него.
Реално всичко зависи от това защо сте пропуснали полета. Ако е по ваша вина, може би авиокомпанията ще се опита да ви настани, но ще трябва да почакате. Ако става въпрос за закъснение на трансферен полет, авиокомпанията ще ви компенсира.
3. Ако полетът Ви бъде анулиран поради форсмажорни обстоятелства, ще бъдете прехвърлени на следващ полет. Ако ситуацията е на място, най-вероятно ще се наложи да се „конкурирате“ с всички засегнати пътници.
Това означава, че ще бъдете качен на следващия полет, който има свободни седалки. Ако няма такива, просто трябва да седите и да чакате.
4. Полетите не се задържат за хора, които се чекират късно. Закъсненията струват пари на авиокомпаниите, така че ако няма сериозна причина за закъснението, зависите от конкретния превозвач.
5. Ако вашият полет се отмени, ще бъдете прехвърлени на следващия, независимо от авиокомпанията. Това не е така. Ако сте в Америка, основните превозвачи - American Airlines, Delta Air Lines и United Airlines - ще ви осигурят полет на друг оператор при отмяна на оригиналния.
Но ако летите с югозападни авиолинии- JetBlue, Spirit Airlines или Virgin America - няма да бъдете настанени от други авиокомпании.
6. Ако авиокомпанията фалира или се закрие, ще бъдете обслужени от друга авиокомпания или ще можете да си върнете парите обратно. Най-доброто, което можете да очаквате, е авиокомпаниите да имат милост и да предложат по-ниски тарифи, за да подпомогнат засегнатите.
И най-вероятно няма да получите пълното възстановяване на неизползвания билет, защото ще сте част от много хора, на които се дължат пари.
7. По-вероятно е да бъдете преместени по-висока класа, ако попитате при регистрацията. Ако местата не са заети, много авиокомпании могат да ви предложат по-хубави места, макар и да не сте платили по-висока цена. Ако полетът е препълнен обаче, това няма как да стане.
8. Няма проблем да носите запалки в ръчния багаж. Имаше период, в който цигарите бяха забранени, но сега не са. Все пак е добре да се осведомите преди полета си.
9. Ако закъснеете за чекиране, авиокомпанията няма да ви вземе, освен ако не сте си платили за по-висока класа.
10. Ако правите групова резервация със семейството си или с компания за пътуване, не е сигурно, че ще седнете заедно. Препоръчително е да резервирате и местата, за да не сте разделени.