Притеснявате се, че телесната ви миризма излиза извън контрол, но подозирате, че колегите ви са твърде учтиви, за да ви кажат? Вече си има специално приложение за тази цел, пише Guardian.

Японска технологична компания започна да продава устройство, което позволява на хората да се подлагат сами на тест за три категории миризми. Джобният детектор, който изглежда като касетофон, се свързва към приложение за смартфон чрез Bluetooth, като разкрива потенциално засрамващите резултати по сравнително дискретен начин.

Компанията Konica Minolta, която преди време беше най-известна с производството на камери и принтери, смята, че има пазар за устройства, засичащи миризмите в Япония, защото хората са особено чувствителни към неприятните миризми.

В японския език дори има дума за поведението на офис служителите, които дразнят останалите с неприятни аромати – сумехара, или „тормоз с миризми“. Докато пътувал към събитието за представяне на устройството в Токио в четвъртък, репортерът на Guardian открил неизбежните последици от 30-минутното ходене под палещото лятно слънце.

Проверка зад ухото установила сравнително високи нива на миризми от потене. „Необходима е мигновена грижа“, предупреждава приложението в съобщение на страницата с резултатите. Устройството обаче не засича нищо в категорията „карейшу“, което означава миризма в напреднала възраст, обикновено свързвана с веществото 3-ноненал.

Даисуке Кода от центъра за бизнес иновации на Konica Minolta Japan заяви, че идеята възникнала след разговор, който имал с редица колеги мъже, всички на възраст около 40 години, преди две години.

Те обсъждали все по-голямата лятна горещина и споделяли един с друг, че понякога се страхуват от миризмата си. „Търсехме устройство, което да измерва телесната миризма и открихме, че няма никакво устройство, което да показва различните видове миризма“, казва Кода пред Guardian.

Изследвания установиха, че притеснение номер едно, свързано с етикета на работното място, е телесната миризма. В същото време на хората им е трудно да говорят за миризмата на друг колега. Виждаме трудностите, които тези хора осъзнават, но никой няма решение за това“, отбелязва Кода.

Създаденото устройство се нарича Kunkun Body, получило името си от японската дума за „понамирисвам“. То може да се използва за тестване на миризмите на четири места – близо до главата, зад ухото, подмишницата и около краката.

Устройството е налично за японските купувачи в рамките на серия козметични продукти, а финасирането му ще става чрез краудфъндинг, започнал тази сутрин. На първите клиенти се предлагат отстъпки от препоръчаната цена на дребно от 30 000 йени (265 долара). Първите устройства трябва да бъдат доставени по-късно тази година.

KFC пуска слънцезащитен крем с аромат на хрупкаво пилеКомпания пуска само 3000 бройки от необичайния продукт

За момента компанията няма планове да продава устройството извън Япония. Това не е първото устройство, целящо разрешаване на проблема с миризмата в страната. Миналата година Sony пусна подвижен ароматизатор Aromastic. Собствениците на устройството, наречено „ароматичен уолкмен“, могат да избират какъв аромат искат да се излъчва близо до тях.

В опит да се справят с горещото и влажно лято, хората в Япония често носят носни кърпички, за да избърсват потта си, и чадъри, за да блокират слънчевите лъчи. През юни миналата година търговци на дребно и производители съобщиха за повишение на продажбите на препарати против потене и продукти за бърсане спрямо предишната година.