Как да неутрализирате разсейващите фактори
За много хора нотификацията във Facebook, че нещо е било казано по тема, по която сме се изказали, е толкова неустоима, че това пречи на продуктивността им, без в началото да си дават сметка за това.
Лаура Швечерл, маркетинг консултант в Briteweb, казва, че близо 50% от американските служители твърдят, че успяват да работят само 15-ина минути, преди да бъдат разсеяни от такъв тип нотификации. Други 53% губят цял час или повече от деня си заради такива разсейващи елементи. Това не е за добро.
Не се поддавайте на тенденцията. Можете да я контролирате. За щастие, днес ще споделим с вас една печеливша стратегия.
Когато трябва да се фокусирате върху работата си, трябва да се преструвате, че делото, което сте подели, е единственото нещо в света, на което ще посветите следващите 30 минути, час и дори повече.
За да успеете в това начинание, трябва да защитите своята среда от разсейващи елементи. Трябва да издигнете стена и да не се разколебаете при нито едно съобщение.
Първо, включете телефона в тих режим.
След това го сложете на място, което го скрива. Например чанта, джоб на яке или чекмедже. Така няма погледът ви да бъде привличан от него.
Следва компютърът ви. Деактивирайте нотификациите – от социалната мрежа, новинарски сайтове и т.н. Излезте от служебната поща. Изключете всички чатове, нищо че са служебни. Служете надписа „Не ме безпокойте!“.
Накрая изберете музикален фон, който ви настройва за работа. Може да е просто тишина, любимо парче или пък радиостанция.
Тази стратегия не е способна да елиминира всички разсейващи елементи, но пък покрива повечето от тях. Тя позволява да установите завидна доза контрол над ситуацията.
Да си продуктивен е въпрос на лично решение. Нищо не е способно да ви отклони от работния процес, ако съумеете да поставите отпочната задача като приоритет.