Google предлагал поне 30 млрд. долара за Snap
Google е предлагал поне 30 млрд. долара, за да придобие Snap, информира Business Insider, като се позовава на трима отделни източници.
Първоначалната оферта е направена малко преди последния кръг от финансиране, който Snap осъществява през май 2016 г., месеци преди да се листне на борсата. С набраните тогава средства Snap се оценява на 20 млрд. долара, а част от финансирането идва от CapitalG, който е под шапката на Alphabet - компанията майка на Google.
Втората оферта е на стойност 30 млрд. долара, като тя е поставена на масата за преговори малко преди първичното публично предлагане на Snap. И двете предложения са отхвърлени, а от Google отказаха коментар по темата.
Новината помогна на книжата на Snap да поскъпнат вчера с 2.21% до 12.93 долара за брой - доста под цената, на която компанията се листва на борсата от 17 долара за акция.
Днес пазарната оценка на компанията е близо 2 пъти по-ниска – 15.2 млрд. долара спрямо 24 млрд. долара по време на IPO-то на собственика на популярното приложение Snapchat.
Евентуалната сделка наистина би имала смисъл, тъй като от години Google се опитва да е конкурент на Facebook със своя социална мрежа. През 2013 г. Snapchat отхвърля оферта на стойност 3 млрд. долара от Facebook, а малко след това Google предлага 4 млрд. долара.
Неуспешният опит на Facebook да придобие своя конкурент също дава сили на слуховете за евентуална сделка. Компанията всячески се опитва да копира новостите, които Snap предлага на потребителите си в приложението, което разгневи не само съоснователя Еван Спигел, но и неговата съпруга – супермодела Миранда Кер.
От своя страна, Google на няколко пъти прави собствени опити за социална мрежа с продукти, като Google Plus и Google Buzz.
За момента обаче изглежда, че Спигел няма никакви намерения да продава компанията си, посочват близки до Snap източници.