Uber се сблъска с поредния си проблем – услугата вече не е достъпна във Филипините.

В началото на седмицата филипинските власти наредиха на американския стартъп да спре услугата си за период от един месец.

Компанията се подчини на нареждането и спря веднага достъпа до приложението си. Няколко часа по-късно обаче Uber отново бе онлайн, след подаването на жалба до институциите в азиатската страна.

Опитът на Uber не се оказа твърде успешен, тъй като властите отхвърлиха молбата в скоростен срок.

От компанията за споделено пътуване посочиха, че са разочаровани, но ще се съобразят с решението и ще спрат достъпа до услугата си отново.

„Гледаме напред към скоростно разрешаване на този казус”, се посочва в изявление, цитирано от CNN.

Това е поредният проблем пред компанията, която вече има имиджа на нарушител, борещ се с регулациите навсякъде по света.

За капак, изпълнителният директор и съосновател на Uber Травис Каланик бе отстранен от поста си през юни тази година.

Забраната на Uber разгневи част от филипинските потребители, които посочват в социалните мрежи, че столицата Манила не разполага с по-добри транспортни опции от тази на американската компания.

От Uber пък посочват, че множество шофьори ще останат без доход в резултат на забраната на услугата в страната.

Uber попадна в полезрението на филипинските власти, след като продължи да наема шофьори, въпреки че бе със спряна акредитацията за подобни действия поради течащо разследване.

През миналия месец Uber и местният й конкурент Grab получиха нареждане да спрат с наемането на нови шофьори.

Единствено Grab обаче се е съобразил с нареждането. Uber посочиха в своя защита, че са продължили да приемат кандидатури, но не са ги обработвали.