Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг увери автомобилните производители в Германия, че най-голямата социална мрежа в света не иска да се конкурира с тях, предава Reuters.

„Идвам с много добри новини. Ние сме единствената компания в Силициевата долина, която не произвежда коли“, каза Сандбърг, с което предизвика усмивки и аплодисменти на церемонията по откриването на автомобилното изложение във Франкфурт. Там тя се срещна с германския канцлер Ангела Меркел.

Facebook подкрепи „нов свят на мобилността“ на изложението във Франкфурт, на което си дават среща автомобилни концерни, технологични компании и стартъпи в области, като автономно шофиране и електрически коли.

Посещението на Сандбърг в Германия идва, след като парламентът на страната прие закон през юни, въвеждащ глоби до 50 млн. евро за социални мрежи, които не премахват своевременно публикации, излъчващи омраза.

В сряда, когато Сандбърг присъства на маркетингова конференция в Германия, Facebook затегна правилата за това кой може да печели пари от реклами в социалната мрежа. Новите норми трябва да направят по-трудно за авторите на фалшиви новини и сензационни заглавия да извличат печалба.

Facebook допълни, че ще засили мониторинга си на публикации, излъчващи омраза, като наеме 3000 души към екипа си от служители, които преглеждат съдържанието, и така почти ще удвои броя им.

„Приемаме много сериозно отговорността си към хората, които използват нашите продукти, към страните, в които работим, като Германия и към обществото като цяло“,каза Сандбърг в четвъртък.

Тя обяви, че социалната мрежа ще се присъедини към тестови проект за градска мобилност в Мюнхен с автомобилни концерни и стартъп компании и допълни, че социалната мрежа ще спонсорира нов университет в Берлин, съсредоточен върху развитието на дигитални продукти.

Facebook, която има около 30 милиона активни потребители в Германия, при население от 80 млн. души, провежда голяма рекламна кампания в страната в последните седмици - в опит да отговори на притесненията за защитата на личните данни и контрола върху личната информация.