Китайската компания Huawei за първи път изпревари Apple като най-предпочитана марка смартфони сред потребителите в Китай.

Това сочи проучване, проведено сред 1000 души от FT Confidential Research, звеното за инвестиционни анализи, притежавано от финансовото издание Financial Times.

Резултатът от изследването поставя въпросителна относно глобалното търсене на новия iPhone 8, като поставя акцент върху силната конкуренция, която среща Apple в Китай, където оперират компании, като Huawei, Oppo и Vivo.

Една от причините за по-слабата популярност на новия iPhone 8 в Китай са феновете, които очакват премиерата на модела iPhone X. Данните на FTCR сочат, че именно този модел се радва на повече предварителни поръчки.

Проучването показва, че 65.1% от потребителите, които планират да закупят iPhone, ще изберат моделите iPhone 8, 8 Plus или X. За сравнение, 75.7% от феновете на Apple ще се насочат към по-старите модели iPhone 7.

Като цяло, делът на хората, посочили, че новият им смартфон ще бъде iPhone, пада до 24.2% от анкетираните през септември спрямо 25.8% по времето, когато iPhone 7 бе представен през 2016 г. и 31.4% през 2015 г..

На върха, според проучването, е Huawei, като 31.4% от анкетираните са посочили, че предпочитат смартфон от тази марка.

Причина за намаляващото влияние на Apple в Китай може да се търси в последните тенденции на пазара в многолюдната страна.

Разширяването на пазара се концентрира главно в бюджетните решение с цени, вариращи от 300 до 450 долара, докато по-скъпите модели остават на заден план.

Анализатори обаче намират и друга причина – iPhone 8 просто не е по-вкуса на китайците.

„Китайските потребители искат да имат телефони, които са различни от предшестващите модели. Това навярно е една от причините за намаляващия интерес към iPhone 8”, казва Ксиохан Тай, анализатор към IDC.

На подобно мнение е и журналистът Кси Пу. По думите му, новият iPhone няма качествата, които да накарат очите на китайските потребители да светнат само при вида му.

Apple са отказали коментар по темата пред Financial Times.

Въпреки това и китайските търговци на смартфони, различни от официалните магазини на щатската компания, също дават признаци на намаляващо търсене на продуктите на Apple.