Бъдещето на ресторантите: ядем, каквото ни поръча Facebook
Собствениците на ресторанти са оптимистично настроени за бъдещето на сектора, като 65% от тях смятат да въведат технологични иновации в заведението си.
Дигиталната икономика, включително онлайн поръчките и услугите по доставката и нарастващото влияние на социалните мрежи, променят начина, по който потребителите откриват, взаимодействат и се наслаждават на гастрономичните си преживявания.
Това показва последното допитване на American Express в САЩ за потребителските тенденции в сектора на ресторантьорството, пише испанският вестник Expansion.
Технологии на масата
Ресторантите прибягват все повече до технологиите, за да подобрят гастрономичните преживявания на клиентите си. В момента 7% от собствениците или ръководителите на ресторанти използват технологии на масата чрез устройства, които позволяват да се поиска сметката или присъствието на сервитьор само с едно натискане на копчето. Но се очаква броят им да нарасне в идните години.
65% от анкетираните казват, че преценяват възможността да внедрят тези технологии в заведенията си, въпреки че 75% от потребителите предпочитат ресторант с традиционни сервитьори, които предлагат персонализирано обслужване.
“Разликата между нарастващата тенденция сред ресторантьорите да залагат на технологични иновации и предпочитанията на клиентите задължава собствениците да обмислят и да определят коя е таргет групата им и да потърсят равновесие между традиционното обслужване на маса и въвеждането на технологични новости“, отбелязват от American Express.
Социални мрежи
Социалните мрежи са се превърнали в ключов инструмент в гастрономичните преживявания на клиентите. 31% от тях казват, че са писали положителна оценка или са публикували на профила си в социалните мрежи за посещението си в ресторант, коментирайки храната и напитките, които са избрали.
72% от т. нар. „милениъл“ поколение публикуват за преживяванията си в социалните мрежи. 86% от тях използват Facebook, а 46% залагат на Instagram.
“Все повече хора избират ресторанта, който да посетят, след публикация в социалните мрежи на техни приятели и познати. Поради това не е чудно, че 83% от ресторантьорите смятат, че социалните мрежи имат положително въздействие върху бизнеса им и влияят значително за вземането на решения за представянето на ястията в менюто.
Онлайн поръчки
43% от анкетираните казват, че са поръчвали храна с доставка в дома им чрез приложение или уеб страница поне веднъж в последния месец. Представителите на милениъл поколението (62%) са лидери в тази тенденция, следвани от бейби бумърите с 28%.
Колкото до приложението им в заведенията, 24% от ресторантите в момента разполагат с платформа за управление на поръчки онлайн, докато 31% обмислят да въведат тази нова възможност в обслужването.
Резултатите от допитването потвърждават тенденцията от последните години сред милениълите: потребителите оценяват положително възможността да поръчват чрез мобилния си телефон или компютъра храна от любимия си ресторант.
Според анкетата „онлайн поръчките на храна и доставката по домовете задоволяват нуждите на клиентите и в същото време увеличават обема на поръчките и доходите на ресторантите“.
Финансови перспективи
Като цяло собствениците на ресторанти са оптимисти за бъдещето на заведението си. 54% казват, че доходите са се увеличили спрямо предишната година, а 72% предвиждат растеж в идните 12 месеца.
Тази икономическа перспектива за растеж се отразява и в планираните технологични инвестиции и в бъдещите планове за наемане на служители. 65% от анкетираните планират да реализират технологични иновации идната година, а 83% от собствениците и управителите смятат да увеличат броя на служителите си.
“Заведенията все повече обмислят да включат технологични иновации, които им позволяват да запазят конкурентноспособността си, преди всичко за да намалят пилеенето на храна и да използват по-добре местните съставки“, отбелязват от American Express.
48% от собствениците или управителите в ресторантьорския сектор смятат, че пилеенето на храна има значително въздействие за рентабилността на бизнеса и много от тях вече вземат мерки за намаляването му. 59% от анкетираните образоват служителите си, за да намалят загубата на храна, а 53% контролират размера на порциите, които предлагат на клиентите си.
Колкото до използването на местни продукти, 44% от ресторантите ги употребяват, а 24% обмислят включването им в менюто си. Това е аспект, който се оценява положително от 56% от анкетираните.