10 безплатни услуги в самолетите, за които не подозирате
Опитните пътешественици знаят, че много авиокомпании предлагат напълно безплатни допълнителни услуги. Но повечето хора не са наясно, че те съществуват или смятат, че са скъпи.
Френският сайт Sympa-Sympa.com публикува десетте най-интересни услуги на борда на самолета, които на всичкото отгоре няма да ви струват нищо.
1. Аксесоари за комфортна почивка
Одеяла, възглавници и маски за спане са в списъка на задължителните услуги. Дори да искате да си починете на сравнително кратък полет, имате пълното право да поискате това от стюардесата. Ако се чувствате по-удобно без обувки на борда на самолета, стюардесата ще ви даде чорапи или пантофи за еднократна употреба.
По време на дълги полети на пътниците се предлагат несесери с хигиенни продукти като паста за зъби, сапун, мокри кърпи, а понякога и балсам за устни и крем за ръце.
2. Специално меню
Ако сте си купили билет предварително (поне 24 часа преди полета), имате право да говорите за менюто – повечето авиокомпании предлагат диетично, детско, вегетарианско меню и дори храна кашер (съобразена с религията на евреите – бел. ред.). Тези опции няма да ви струват допълнителни разходи.
3. Чипс и безалкохолни напитки в кенче
Имате право на допълнителни храни като ядки или чипс. За съжаление, нито една авиокомпания не предлага подобна услуга. Но винаги можете да поискате от стюардесите, защото тя е безплатна.
4. Топъл шоколад
Кафето и чаят са по-желани напитки на борда на самолета от водата и плодовите сокове. Но повечето големи авиокомпании са удължили списъка. Например, можете да поръчате топъл шоколад. Защо не попитате стюардесата?
5. Удобни седалки
Когато си купите билет, можете да изберете най-удобните седалки, например с повече постранство за краката. Обсъдете тази възможност с туроператора си предварително и ще се радвате на максимален комфорт в самолета. Но внимавайте, защото някои авиокомпании изискват допълнително заплащате за тази услуга.
Смяната на седалката по време на полет е невъзможна, но ако помолите стюардесата, тя ще провери дали има свободно място, за да ви помогне.
6. Допълнителна порция
Храната винаги е включена в цената на самолетния билет, ако не става дума за нискотарифна авиокомпания. Но всеки пътник има различни предпочитания. Ако имате желание за още една порция, не се срамувайте, а попитайте стюардесата дали е останала храна.
Като цяло стюардесите не отказват на пътниците, защото някои от тях не искат да ядат в самолета, така че винаги остава малко храна.
7. Лекарства и първа помощ
Всеки полет включва безплатни лекарства – аналгетици, лекарства против повръщане, против алергия и други продукти. Стюардесите могат също така да оказват първа помощ и това е част от задължителните услуги.
8. Услуги, предназначени за деца
Пътуването с деца в самолет е по-лесно днес благодарение на съвременните услуги. Бебетата, които имат нужда от специални грижи, могат да използват специална люлка. Единственото нещо, което трябва да направят родителите, е да резервират специална седалка, на която да сложат люлката.
Стюардесата ще се грижи за бебето, ако имате нужда да отидете до тоалетна. Много авиокомпании предлагат грижи и придружаване на деца, които пътуват без родителите си.
9. Забавление
На борда на самолета винаги има нещо за забавление на пътниците – интересни списания, слушалки, които излъчват предавания по радиото и интегрирани екрани за гледане на филми.
10. Екскурзия в кабината на пилота
Това е тайна, която стюардесите предпочитат да не споделят. Но ако поискате от тях да заведете сина си до пилотската кабина, възможно е да приемат. Повечето авиокомпании позволяват на стюардесите си да организират подобни визити. Шансовете ви да се възползвате от тази услуга нарастват след кацането на самолета.