Сосиете Женерал Експресбанк е първата банка в страната, която ще предложи на клиентите си ново технологично решение, позволяващо извършването на редица банкови операции, без необходимост от посещение на офис.

Законово и технически това става възможно посредством новото приложение на Евротръст, което позволява идентификация и подписване от разстояние на документация, свързана със закупуването на продукти на банката – при това напълно безплатно.

Банката стартира пилотно с предлагането на два от най-популярните й продукта: потребителски кредит Експресо с предварително одобрен лимит и овърдрафт.

Как работи приложението за електронна идентификация на клиента?

Процесът е изцяло отдалечен и не изисква посещение в офис на банката. Всичко става през смарт устройство – таблет или телефон, като потребителят се регистрира с биометричните си данни (лицева идентификация, пръстов отпечатък и др.).

Според Евродиректива, в сила от юли 2016 г., електонният подпис на Евротръст е равностоен на собственоръчно поставен подпис на хартия. Системата е проектирана така, че да отговаря на най-високите изисквания за сигурност.

От банката уточняват, че използването на приложението не променя вътрешните процедури при кандидатстване за кредит и овърдрафт – изискванията и проеврките остават същите, както за клиентите, посещаващи банков офис.

Свалянето на приложението и удостоверението за квалифициран подпис се предоставят безплатно за клиенти на Сосиете Женерал Експресбанк.

Плановете на банката са да развие и разшири възможностите, предлагани от новото приложение, на база обратната връзка от клиенти, ползващи тестово новото технологично решение.

Интеграцията също дава възможност на банката в бъдеще да предоставя на своите клиенти различни документи, за които към днешна дата се налага лично посещение в офис, например банкови извлечения, декларации и др.