Да споделиш на работното място подходящите неща за себе си по подходящия начин си е вид изкуство. Разкрития, които изглеждат добре за момента, в крайна сметка може да се окаже, че са били абсолютно ненужни.

Проблемът е, че не можете да изградите силна професионална мрежа, ако не споделяте с колегите си. Това обаче е сложно, защото разкриването на грешните неща може да има пагубен ефект върху вашата кариера, пише Травис Брадбъри в Business Insider.

Трябва да знаете къде е границата и да внимавате да не я преминавате, защото след като споделите нещо, няма връщане назад.

От TalentSmart са проучили над 1 милион души и са открили, че почти всички хора от най-добре представящите се в корпоративния свят имат висок емоционален интелект. Това е нещо, което всеки от нас има, но е неосезаемо. Той влияе върху начина, по който контролираме поведението си, справяме се със социалните усложнения и вземаме лични решения, които постигат положителни резултати.

Емоционално интелигентните хора умеят да разчитат другите и тази спсобност им показва какво трябва и какво не трябва да разкриват за себе си на работното място. Те знаят, че не трябва да разкриват нито едно от следните неща, защото те могат да насочат кариерата им в грешната посока. Ето ги и тях:

1. Политически убеждения.

Политическите убеждения на хората са прекалено тясно свързани с тяхната идентичност, за да бъдат обсъждани, без да се стигне до инцидент на работното място. Ако изразите несъгласие с гледната точка на някой друг, това може бързо да промени иначе доброто му възприятие за вас. Противопоставянето на основните схващания на някого може да е едно от най-обидните неща, които можете да направите.

Различните хора се отнасят към политиката различно, но предявяването на вашите ценности може да отчужди някои хора също толкова бързо, колкото да заинтригува други. Дори засягането на щекотлива глобална тема, без да изразявате силно мнение може да доведе до конфликт. Хората градят живота си около своите идеали и схващания и да предлагате своето мнение върху това е рисково. Бъдете готови да изслушвате другите, без да изразявате мнение от ваша страна, защото за началото на конфликт стига и само неодобрителен поглед. Политическите възгледи са толкова дълбоко вкоренени у хората, че оспорвайки техните схващания, по-скоро ще ги накарате да ви осъдят, отколкото да промените възгледите им.

2. Това, че мислите, че някой е некомпетентен.

На всяко работно място винаги ще има некомпетентни хора, като най-вероятно всички знаят кои са те. Ако не разполагате с правомощията да им помогнете да се усъвършенстват или да ги уволните, тогава не можете да спечелите нищо от това, че обсъждате тяхната некомпететност. Да обявите колегата си за некомпетентен може да бъде възприето като начин да направите така, че вие да изглеждате по-добре. Тази безсърдечност неизбежно ще се насочи към вас под формата на негативни мнения на колегите ви по ваш адрес.

3. Колко пари изкарвате.

Вашите родители може да обожават да слушат по колко пари изкарвате всеки месец, но на работното място, това поражда само негативност. Невъзможно е заплатите да бъдат определяни по напълно справедлив начин, а разкриването на вашата заплата дава на колегите ви директна мярка за сравнение. Веднага щом всички разберат колко пари получавате, всичко което правите на работното място, започва да се мери спрямо това какъв доход имате. Може да е изкушаващо от любопитство да обсъдите с колега кой колко получава, но в момента, в който го направите, никога повече нямата да гледате по същия начин един на друг.

4. Че мразите работата си.

Последното нещо, което човек иска да чува на работното място, е как някой се оплаква колко много мрази работата си. Това ви определя като негативен човек, който не е екипен играч. Това сломява духа на групата. Шефовете бързо прихващат скептиците, които дърпат духа на групата надолу и знаят, че зад ъгъла винаги има ентусиазирани кандидати, които могат да ви сменят.

5. Какво правите в спалнята.

Дали сексуалният ви живот е на извънземно ниво или пък никакъв го няма, е информация, която няма място на работа. Подобни коментари ще предизвикат кикот у някои хора, но ще накарат повечето да се чувстват неловко или дори засегнати. Преминаването на тази линия веднага ще ви гарантира лоша репутация.

6. Какво мислите, че някой друг прави в спалнята.

Цели 111% от хората на работното ви място не искат да знаят, че вие залагате, че са добри в леглото. Няма по-сигурен начин да изплашите някого от това да го уведомите, че мислите за неговия или нейния любовен живот са нахлули в главата ви. Всичко - от обсъждането на сексуалната ориентация на колега до отправянето на относително недиректни коментари, ви поставя в негативна светлина.

Вашите мисли са си ваши мисли. Мислете каквото смятате за правилно, но просто го пазете за себе си.

7. Колко луди сте били преди

Миналото ви може да каже много неща за вас. Само защото сте правили нещо странно или глупаво преди години, не означава, че хората ще повярват, че оттогава сте развили безупречна преценка. Някои типове поведение като пиянски маратони, дребни кражби, шофиране в нетрезво състояние, насилие над животни и т.н. показват, че имате лоша преценка и не знаете къде да теглите чертата. Много президенти са били избирани въпреки необмислените им постъпки в миналото, но ако не разполагате с екип от пиар специалисти, които да се грижат за имиджа ви, по-добре да запазите неприятното си минало за себе си.

8. Че си търсите друга работа.

Когато бях дете казах на треньора по бейзбол, че се отказвам след две седмици, пише Брадбъри. Прекарах следвщаите две седмици на резервната скамейка. Положението се влоши още след тези две седмици, след като реших да остана и се превърнах в "хлапето, което дори не иска да бъде тук." Бях смазан, но вината си беше моя; споделих му моето решение преди да е сигурно. Същото нещо се случва и когато споделяте, че си търсите нова работа. След като споделите, че планирате да напуснете, изведнъж се превръщате в човек, който просто губи времето на всички останали. Има вероятност и да не успеете да си намерите нова работа, така че е най-добре да изчакате да си намерите работа, преди да казвате на някого. В противен случай ще се озовете на резервната скамейка.