Ако мислите, че шефът ви е идиот, със сигурност не сте единствен. Около 50% от американците посочват, че са напуснали работата си заради лош мениджър, сочат данните на социологическа агенция Gallup.

Преди да напуснете работата си и да оставите всичко, което сте постигнали зад себе си, трябва да обмислите дали има начин да подобрите ситуацията, така че да не се стига до раздяла с работното място, съветва Сузи Уелч, известен авторът на книги, посветени на доброто управление.

„Преди да го направите, обмислете следните 4 възможности“, обяснява тя.

Ето четири начина да стопите ледовете между вас и вашия шеф „идиот“.

1. Запитайте се дали проблемът не е у вас

„Обмислете идеята дали вие сте човек, който не харесва шефовете – такъв, който не търпи или се дразни от всеки с власт“, казва Уелч. Може би вашият шеф усеща какво мислите за него и на свой ред изпитва раздразнение от отношението ви.

Както Уелч често отбелязва, „хората, които открито се дразнят на шефа си, работят срещу интересите на групата, а мениджърите забелязват това“.

Ако случаят е такъв, то съветът на автора е да успокоите малко топката.

2. Допуснете, че шефът ви има таланти, за които не подозирате

Може да виждате само лошите страни на шефа си, но ръководните кадри притежават важни умения, за които въобще не подозирате.

„Някои мениджъри може да не се представят брилянтно, но те са най-добрите, когато става дума за избор на подходящите хора за дадена работа или знаят как работи системата“, казва Уелч.

Ако вашият шеф е актив за компанията, в която работи, е възможно той да направи доста неща за вас и вашата кариера – ако, разбира се, му дадете шанс. Осъзнайте това и може перспективите ви изведнъж да се променят.

3. Поставете се на тяхно място

Мениджърите често чуват „назначи хора по-умни от теб“, обяснява Уелч.

Най-добрите лидери посочват кандидатите, които имат добри умения или свежи идеи. По думите на Уелч, един шеф се нуждае от смелост и смиреност, за да прави качествени избори, свързани с правилните хора за правилната задача.

В допълнение, вашият мениджър има богат спектър от задължения, които го стресират допълнително. Поведението, което виждате, не е задължително да се дължи на лично отношение към вас самите.

Осмисляйки гледната точка на шефа ви, това може да помогне да видите ситуацията по-ясно.

4. Изчакайте

„Повярвайте ми, ако вашият шеф е глупак, то това ще стане известно от само себе си“, казва Уелч. Ако се чувствате несигурни – говорете за това. От друга гледна точка, може да изчакате и да се опитате да се справите с твърдоглавия ви шеф, докато хората над него в компанията не забележат некомпетентността му и не предприемат действия.

„Докато това се случи, останете концентрирани, като си бъдете шеф сам на себе си“, казва писателката. По думите й, недейте веднага да се оплаквате на отдел Човешки ресурси. Предприемете стъпки, за да подобрите ситуацията, като по този начин ще станете психически по-устойчиви.

„Ако мислите да се оплаквате от раздразнението или несправедливостите, идващи от вашия „шеф идиот“, то тогава го обмислете внимателно “, казва Уелч.

Не искате да изглеждате като непрофесионалист или дребнав човек. По-добре се фокусирайте върху това, което можете да постигнете сам.

„Поставете си собствени цели в работата и ги изпълнете“, добавя Уелч.