Японска банка иска да придобие 14% от Uber
Японската банка Softbank е отправила предложениe за придобиване на акции на американската компания за споделено пътуване Uber при доста ниска цена.
Офертата на банката, която е насочена към индивидуални акционери, е на база оценка на Uber от 48 млрд. долара.
Това е с около 30% по-ниско от оценката от 69 млрд. долара, при която компанията осъществи последния си рунд за набиране на инвестиции.
Японският конгломерат предвожда консорциум от фирми, които планират да придобият поне 14% от акциите на Uber.
Засега и двете страни по сделката запазват мълчание и не коментират появилата се информация, предава BBC.
Новината идва два месеца, след като най-високо оценяваният стартъп в историята получи солидна инвестиция от Softbank.
Размерът на вложението не бе обявен, като Uber посочиха, че ще използват парите за разрастване и инвестиции в технологии. Компанията планира да стане публична и да предприеме първично публично предлагане на акции (IPO) през 2019 г., като част от трансформацията на корпоративната си структура.
Като част от сделкатa, Бордът на директорите ще се увеличи от 11 на 17 души, като групата, водена от Softbank, ще заеме две от новите директорски кресла, по информация на Reuters.
Това ще намали и влиянието на бившия изпълнителен директор на Uber Травис Каланик, която бе отстранен от поста си през юни тази година.
Всичко това може да помогне на компанията да се стабилизира след много трудната година, която оставя след себе си.
Срещу Uber ще стартират съдебни дела в Калифорния и Колорадо, след като наскоро стана ясно, че компанията е била жертва на хакерска атака през миналата година, която е засегнала личните данни на 57 млн. клиенти и шофьори.
Проблемът тук е, че вместо да съобщи за пробива, компанията е платила 100 хил. долара на хакерите, за да унищожат откраднатата информация.
Висши мениджъри в компанията са пътували навсякъде по земното кълбо, за да гасят пожара, след като стана ясно, че властите в поне 5 страни започват разследване по случай хакерската атака. Сред тях са Великобритания, САЩ и Австралия.
„Решени сме да променим начина, по който правим бизнес, поставяйки почтеността в основата на всяко решение, което вземаме, както и да работим здраво, за да върнем доверието на нашите клиенти”, посочват от Uber в изявление.