Amazon навлиза на нов пазар с Alexa за бизнес
Гласовият асистент Alexa на Amazon беше тотален хит миналата година. И докато конкуренти, като Google и Apple, опитват да наваксат изоставането си в дома, Amazon навлиза на нов пазар с Alexa за бизнес, съобщава ВВС.
Офис служителите ще могат да използват умните говорители Echo на компанията, за да уговарят срещи с колеги, да резервират конферентни зали и да вършат други основни задачи.
Но основният въпрос не е дали технологията работи, а дали хората ще й се доверят в бизнес среда. „Без съмнение, опазването на личните данни и сигурността са въпрос номер едно. Това със сигурност е по-важно от функционалността“, съобщи Джеф Блабър, анализатор в CCS Insight.
Компаниите със сигурност ще бъдат предпазливи да поставят Alexa в заседателните зали и офисите, където се обсъжда чувствителна информация.
Echo винаги слуша и макар че Amazon твърди, че не събира информация преди активирането с думата „Alexa”, това понякога става случайно.
Освен това компанията съхранява записи, за да направи клауд услугата си „по-умна“.
И съобщава, че в бъдеще може да споделя записи с трети страни, които искат да направят приложения, известни като „умения“ за платформата.
За да се преодолеят всякакви притеснения, Блабър предлага Alexa да започне със скучни офис задачи, като поръчване на повече хартия за принтера, преди да премине към нещо по-сложно.
На ежегодната си конференция AWS Re:invent компанията съобщи, че работи с големи софтуерни компании, включително Concur, която се занимава с управлението на пътуването и разходите за бизнеса, и Salesforce.
Партньорствата с автомобилни концерни, производители на хладилници и други означават, че в крайна сметка Alexa може да служи на потребителите през целия им ден, отбелязва Блабър.
С продадените до момента 11 милиона устройства Alexa внасянето на системата на работното място винаги е било следващата логична стъпка.
„Инвестицията, която Amazon прави в Alexa е безпрецедентна до момента. 5000 служители работят по Alexa, мисля, че устройството е ограничено от факта, че компанията няма позиция на пазара на мобилните телефони“, казва Блабър.