Продажбите на компанията Inditex, собственик на световноизвестни марки, като Zara и Massimo Dutti, са нараснали с 10% в деветте месеца на фискалната 2017 г., между 1 февруари и 31 октомври, и са достигнали 17.9 млрд. евро.

Нетната печалба на компанията е 2.3 млрд. евро, което представлява увеличение с 6% спрямо същия период на предишната година, съобщава испанският вестник El Pais.

В сложно тримесечие за текстилната индустрия заради необичайно топлото време през октомври в цяла Европа, основаната от Амансио Ортега компания е запазила ритъма си на продажби на нивото от предишната година.

Компанията дори е отчела леко увеличение на продажбите в последното тримесечие на фискалната година, която в случая на Inditex приключва през януари.

Увеличението на продажбите в магазините и онлайн в периода между 1 ноември и 11 декември 2017 г. е с 13%. Компанията е приключила октомври със 7504 магазина и с присъствие на 94 пазара след откриването на първите си магазини в Беларус.

Марките на компанията са открили нови магазини на 52 пазара в този период, включително в САЩ, Виетнам, Китай и Турция. Според президента на Inditex Пабло Исла, все по-цялостното управление на платформата се изразява в „ценни услуги за клиента“, като изпълнение на поръчки в същия ден в Мадрид, Лондон, Париж, Истанбул, Тайпе и Шанхай, или на следващия ден – Испания, Франция, Великобритания, Полша, Китай и Южна Корея.

Освен това са инсталирани автоматизирани пунктове за вземане на поръчката и е осигурено едновременно пристигане на колекциите във физическите магазини и онлайн, както на сезонните, така и на новите дрехи, които се доставят два пъти в седмицата.

Вчера Europa Press съобщи, че Inditex е наела компаниите Aguirre Newman и Savills, за да извършат продажбата на 16 магазина в Испания и Португалия, в които се продават дрехи на различни марки, включително Zara.

Впоследствие те ще бъдат отдадени под наем, съобщават запознати източници.

Компанията продава 14 магазина в Испания и два в Португалия. Така Inditex, която притежава 7400 магазина в света, иска да заздрави стратегията си за отдаване под наем на всичките си магазини, без да ги притежава.

В момента 98% от магазините на компанията са експлоатирани въз основа на системата за отдаване под наем.

16-те магазина, които Inditex продава, са нейна собственост, а не на Pontegadea, инвестиционната компания на основателя и главен акционер на текстилната група Амансио Ортега.

Те са придобити, когато стратегията на Inditex е различна. Макар че от испанската компания не уточняват размера на сделката, източници на Europa Press смятат, че тя може да достигне 400 млн. евро.