Често ни казват, че винаги трябва да се целим в звездите. В бизнеса обаче това може би не е най-добрата идея, според милиардера Тилман Фертита, който е натрупал състоянието си сам.

Състоянието на Фертита се оценява на 3.6 млрд. долара, според Forbes. Той е собственик и главен изпълнителен директор на Landry's Inc. - една от най-големите ресторантьорски компании в САЩ.

В неговия портфейл са популярни вериги, като Rainforest Cafe, Bubba Gump Shrimp Co. и Mastro's Restaurants.

През септември роденият в Тексас Фертита купи баскетболния отбор Хюстън Рокетс за 2.2 млрд. долара. Той също така участва в риалити предаване по CNBC.

В премиерния епизод от новия сезон Фертита се среща със собственичка на марка облекло, за да обсъдят възможността да продава дрехите й в един от неговите магазини.

Базираната в Лос Анджелис марка на име Never Too Pretty има много последователи в социалните медии.

Компанията е основана едва преди няколко години от главния й изпълнителен директор Кери Уилямс.

За последната година компанията има продажби в размер на около 50 000 долара. Уилямс обаче иска след две години продажбите вече да са над 1 млн. долара.

Фертита набързо оборва тази идея. "Ако някой ме попита: 'Тилман, защо си толкова успял, аз бих отговорил 'Знаеш ли защо? Защото никога не се целя в звездите.'"

"Всичко се случи в много дълъг период от време," казва Фертита относно личните си постижения в бизнеса. "Нищо не стана изведнъж."

Той добавя, че успехите му са се увеличавали постепенно с годините и той бавно е вървял нагоре. Било е необходимо търпение и време. "Винаги съм имал цели, но това са били цели, които мога да постигна," казва милиардерът.

В интервю за CNBC Фертита споделя, че макар и да не си записва целите си, той винаги има идея какво иска да постигне и си поставя времеви ограничения за постигането на тези цели.

"Не говоря за малки цели. Говоря за големи цели," казва той. "Всеки в живота трябва да се стреми да измисли как да стигне от точка А до точка Б.'"

В риалити предаването ресторантьорът обяснява на Уилямс, че е абсолютно непрактично да скача от 50 000 долара продажби до 1 млн. долара през следващата година. "Това няма да се случи, освен ако не се случи нещо откачено," казва той.

Предприемачът признава, че понякога компаниите осъществяват подобен подвиг, но това е малко вероятно да се случи с Never Too Pretty. "Не е реалистично".

Вместо това той съветва Уилямс да си постави постижими цели за нейния бизнес. "Трябва да си дисциплинирана по отношение на своите цели," казва Фертирта. "Никога не забравяй това."