Бъдещето на Airbus A380 може би зависи само от една страна
След 10 години в небето, популярният сред пътниците, но не дотам сред авиокомпаниите, самолет Airbus A380 изпитва затруднения с намирането на купувачи.
Базираната във Франция Airbus предлага на Китай промишлено партньорство с компанията, ако Пекин направи поръчка за най-големия й самолет.
Главният оперативен директор на Airbus Фабрис Брежие е в Китай, за да преговаря като част от делегацията на президента на Франция Еманюел Макрон.
Според Рами Майерсън, анализатор в Investec, има спекулации от известно време, че Пекин ще инвестира в изпитващия затруднения супер джъмбо модел.
В момента на производствената линия на Airbus има по-малко от 100 самолета Airbus A380, като дори се очаква някои от поръчките за тези самолети да бъдат отменени.
Компанията се надяваше по време на авиоизложението в Дубай през ноември да обяви нова сделка за най-малко 30 самолета A380 с авиокомпанията Emirates. Това обаче така и не се случи, а преговорите изглежда са забуксували.
От Emirates изразиха опасения, че предвид останалите клиенти, Airbus няма да може да спази обещанието си за доставка.
Според Майерсън, "определено има вероятност" самолетната програма да бъде спрян, ако Китай не прояви интерес да работи по нея.
Според анализатора, самолетите имат конкуренция от страна на обновения модел 777 на Boeing, а авиокомпаниите обсъждат дали искат малко по-малки самолети за дългите полети.
Една от причините Китай да иска да купи A380 е, че страната иска да придобие технически опит за това как се създават самолети от подобен калибър.
Китай вече е заявявала, че иска да разрасне дейността си в сферата на аеронавтиката, така че в бъдеще да може да се конкурира с компании, като Boeing и Airbus.
Airbus ще има ново ръководство от началото на 2019 г., а според Майерсон, въпреки че се очаква да се заемат с бъдещето на A380, акционерите ще бъдат концентрирани повече върху успеха на програмите A320 и A350.