Coca-Cola избра България за своя нов развоен център
Компанията Coca-Cola открива нов Развоен център за информационни технологии в София. Целта му е да предоставя високоефективни бизнес решения за Coca-Cola на глобално ниво със силен фокус върху Европа, Близкия Изток и Африка, съобщават от компанията.
Основните сфери на дейност ще бъдат софтуерни решения за системен анализ и разработване на програми, анализ на данни, мобилни приложения, обучения, роботика, инфраструктурна и информационна сигурност, както и технологични решения за маркетингови, финансови и технически функции на компанията.
Звеното е част от световната структура за информационни технологии на Coca-Cola, която обединява 5 развойни центъра в САЩ, Мексико, Индия, Сингапур и Япония. Центърът за развитие в София, който компанията открива, ще бъде вторият по големина, обем на предоставяните услуги и брой служители в рамките на тази глобална мрежа.
Тази стратегическа стъпка доказва мисията на компанията да продължи с устойчивите си инвестиции в България, допринасяйки за икономическото развитие на страната.
„Щастлив съм, че София е избрана за основаването на Регионален ИТ развоен център на Coca-Cola, който ще предоставя услуги за Европа, Близкия Изток и Африка и за редица наши глобални инициативи. Планираме да открием 130 работни места и ще предоставим на нашите служители възможности за обучение, развитие и кариерно признание. Искаме да привлечем в София млади студенти, опитни ИТ архитекти и висококвалифицирани талантливи хора, които ще имат възможността да създават интелигентни технологии на глобално ниво. Искаме да им предоставим възможности за успешна кариера в България, както и за сътрудничество с високо квалифицирани иновативни екипи от целия свят", коментира Желязко Петров, директор на Развойния център за информационни технологии в София.
"София разполага с талантливи кадри, на които можем да осигурим невероятни възможности за кариера на глобално ниво. Различните роли и позиции, които предлагаме, имат силен фокус върху развитието на всеки, стартиращ нова и вълнуваща работа в Центъра в София.„, коментира Самир Баджай, директор Човешки ресурси в глобалната мрежа за интелигентни технологии на The Coca-Cola Company.
"България се намира в много удобна часова зона, което помага в работата ни със зоните EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка) и APAC (Азия-Пасифик). Също така имаме 4 технологично насочени университета, благодарение на които можем да наемем талантливи млади хора и да им предоставим възможност за глобално професионално развитие. Географското предимство в полза на лесните и бързи пътувания между всички региони в рамките на EMEA, бизнес климатът, стабилното управление и поощренията за нови бизнеси са сред основните предимства на София като стратегическо място за бизнес. Партньори сме с българските офиси на водещи компании като SAP LAB, ATOS и Microsoft и планираме да разширим партньорската си мрежа през следващата година. Ние не решаваме технологични проблеми, а използваме технологиите, за да разрешаваме бизнес проблеми. Нашата мисия е да създадем гъвкавост и мащаб на бизнеса чрез най-съвременните цифрови платформи, за да можем да предоставим възможност на Coca-Cola и на партньорските ни компании да се възползват от най-добрите глобални услуги в сферата“, добавя Желязко Петров.
Компанията Coca-Cola има дълга история в България и нейното присъствие и инвестиции са неразделна част от местната икономика.
Днес системата на Coca-Cola в България осигурява 40% от работните места в сферата на производство на безалкохолни напитки и е пряк работодател на 2 100 души, като общото въздействие върху заетостта е 19 200 работни места, представляващо 0.6% от работната сила в страната.
От 2002 г. в България са изградени две модерни съоръжения за производство на напитки и минерална вода в градовете Костинброд и Банкя. През годините на успешна дейност в България системата на Coca-Cola е инвестирала над 550 милиона долара в българската икономика.
Откриването на новия ИТ развоен център в София потвърждава, както виждането на компанията за перспективите в България, така и ангажимента за по-нататъшно разширяване на дейността й.