Starbucks пусна своя собствена кредитна карта

Популярната верига кафенета Starbucks предприема интересен ход с цел увеличаване на продажбите – създаване на своя собствена кредитна карта Visa.
Чрез нея потребителите ще могат да се разплащат, където си поискат, подобно на всички стандартни банкови карти, а не само в кафенетата на компанията.
Идеята е, когато клиентите плащат с новия продукт в търговски обекти, приемащи Visa, да печелят точки, които носят различни бонуси в Starbucks, предава CNN.
Компанията обяви премиерата на Starbucks Rewards Visa Card през тази седмица, като картата е подкрепена от JPMorgan Chase.
Всеки път, когато потребителите платят с новата карта, на тяхно име ще се начисляват точки, наречени Stars, които после могат да използват в над осемте хиляди заведения на компанията в САЩ.
Картодържателите също така автоматично стават членове на програмата на Starbucks за лоялни клиенти, която вече има 14 млн. членове.
Годишната такса на Starbucks Rewards Visa Card е в размер на 49 долара. Хората, които кандидатстват за продукта, ще трябва да изчакат около седмица, за да получат пластиката си. Те ще разполагат и с дигитална платежна услуга чрез специално мобилно приложение.
Компанията няма да спре до тук. Още през тази година ще бъде пусната и дебитна карта, отново в партньорство с JPMorgan Chase. Тя ще бъде предназначена за клиенти с лоша кредитна история, които не могат да си позволят кредитна карта.
Като цяло всеки ход, който цели увеличаване на продажбите на Starbucks, би се приветствал от инвеститорите, тъй като компанията има нужда от свежи идеи. Темпът й на растеж на приходите в САЩ започна да се забавя до едва 2% ръст за четвъртото тримесечие на миналата година, което е под очакванията на анализаторите.
Изпълнителният директор на компанията Кевин Джонсън, който пое поста през миналата година, посочи на пресконференция, че търсенето на някои Starbucks продукти (като gift карти, например) остава ниско. Веригата кафенета изпитва затруднения в привличането на нови клиенти, като ръстът в продажбите се дължи на това, че потребителите харчат малко повече.
Акциите на Sarbucks поевтиняха с 4% след представянето на финансовите резултати.
Междувременно индексът S&P 500 добави 20%, конкурентната компания Dunkin Brands записа ръст от близо 20%, а McDonald’s, напоследък залагащ на заведения за топли напитки, отчете поскъпване на книжата си в размер на над 30%.