Емоджитата – следващото бойно поле на Apple и Samsung
На фона на намаляващите продажби, големите производители на смартфони се изчерпват откъм функции, с които да привличат купувачите към най-новите си устройства.
Сега те се обръщат към емоджитата, за да демонстрират способностите на своите смартфони, свързани с добавената реалност (AR).
Apple първа представи функцията AR емоджита, наречена Animoji, в своя модел iPhone X през миналата година. Предният 3D сензор на устройството улавя лицевите движения на човек и ги напасва върху анимирано емоджи.
Samsung отговори на Apple с AR Emoji при представянето на модела си Galaxy S9 вчера. Функцията позволява на потребителя да си направи селфи, след което софтуерът на телефона го превръща в аватар, който имитира движението на лицето на човек.
Sony представи на изложението в Барселона модела Xperia XZ2 с функция, която позволява на хората да сканират лицето си и да създават 3D аватар.
Тези емоджита и аватари са пример за добавена реалност - функция, на която много производители на смартфони отдават голямо значение. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук заяви през 2017 г., че AR ща направи iPhone "дори още по-важен."
Миналата година Apple пусна редица инструменти за разработчици за създаването на AR приложения. Същото направиха и от Google.
AR може би все още е неразбрана технология, а анализатори твърдят, че започването с емоджита е начинът хората да бъдат образовани как може да бъде използвана тя.
"Емоджитата са най-лесният и най-бързият начин производителите да представят на крайните потребители нещо, свързано с AR, което те ще разберат веднага," казва Франсиско Джеронимо, анализатор от IDC, пред CNBC.
Продажбите на смартфони в световен мащаб записаха първия си спад в историята през четвъртото тримесечие на 2017 г., като продажбите и на Samsung и на Apple отчитат понижения, според данни на Gartner.