Децата ви мечтаят ли да са звезди в YouTube? Направете им услуга: смажете тази амбиция веднага.

Ново германско проучване за това какви са шансовете човек да пробие в новия Холивуд показва, че все по-незначителен брой хора някога ще могат да го направят – точно както в стария Холивуд.

Всъщност 96.5% от всички, които се опитват да бъдат YouTub-ъри, няма да изкарват достатъчно пари от реклами, за да са над прага на бедността в САЩ, според проучването на Матиас Бертл, преподавател в Университета по приложни науки в Офенбург.

Влизане сред 3-те процента на най-гледаните канали в YouTube може да осигури рекламни приходи в размер на 16 800 годишно, според анализа на Бертл за Bloomberg News.

Това е малко над прага на бедността в САЩ, който е 12 140 долара годишни доходи за човек, който живее сам. (За домакинство от двама души прага на бедността е 16 460 долара.)

Според извадката на Бертл, видеата на най-популярните 3% от създатели на съдържание в YouTube генерират над 1.4 млн. гледания месечно.

“Ако участваш в някакъв сериал по телевизията, получаваш добри пари,” казва Алис Маруик, асистент-преподавател в Университета на Северна каролина. “Каналът ти в YouTube обаче може да има половин милион последователи и въпреки това да ти се налага да работиш в Starbucks.”

Децата, родени след създаването на YouTube през 2005 г., израснаха обградени от видеа, бълвани от хора, като Джейк Пол, PewDiePie и Зоела, чиито клипове за ежедневния им живот, видео игри и мода, респективно, превърнаха това човек да бъде YouTube-ър в кариерна цел.

Едно на всеки три британски деца на възраст между 6 и 17 г. заявява, че иска да се занимава на пълен работен ден с публикуването на видеа в YouTube. Броят им е три пъти по-голям от тези, които са споделили, че искат да бъдат лекари или медицински сестри.

Том Бърнс, основател на Summer in the City - ежегодна конвенция на британските потребители на YouTube, казва, че неговият братовчед искал да пропусне висшето си образование, за да стане YouTube-ър. “Почти откачих, защото това е най-глупавото нещо. Не можеш да гарантираш, че ще можеш да се издържаш с тази работа”, казва Бърнс.

Разбира се, целта е да бъдеш суперзвезда. Най-популярният 1% от създателите на съдържание са генерирали между 2.2 милиона и 42.1 милиона гледания месечно през 2016 г., показва проучването на Бертл. Те също така често печелят допълнително пари от спонсорски или други договори, така че изчисляването на техните доходи е по-сложно.

Цените за реклама в YouTube са непрозрачни и се променят с времето, но Бертл е използвал доход от 1 долара на 1 000 гледания, за да изчисли доходите на средностатистическия YouTube-ър. Това е добра отправна точка, според Хари Хюго от маркетинговата агенция Goat Agency в Лондон.

“Виждал съм някои да изкарват 35 цента на 1 000 гледания и съм работил с други, които изкарват по 5 долара на 1 000 гледания,”казва той.

Говорителка на YouTube заяви, че компанията работи, за да помага на хората да изкарват повече пари, чрез спонсорства и функция, благодарение на която зрителите могат да си плащат за показването на коментара им, например. Броят на каналите, които генерират шестцифрени доходи, нараства с 40% на годишна база, казва говорителката. “Продължаваме да наблюдаваме огромен ръст при създателите на сържание в YouTube”.

Хората, които се опитват да пробият в YouTube, отдавна се оплакват, че компанията защитава няколко звезди и ги промотира, за разлика от повечето останали, които се опитват да направят пробив.

Дисбалансът е огромен и се задълбочава все повече, според проучването на Бертл. През 2006 г. най-гледаните 3% от каналите са допринасяли с 63% за всички гледания. Десет години по-късно най-гледаните създатели на съдържание в YouTube привличат 9 от всеки 10 гледания.

Долните 85% от тези, които са започнали да постват през 2016 г., получават максимум 458 гледания месечно.

За навлизане в този бизнес няма почти никакви пречки: няма прослушвания, няма ръководители на филмови студия, които трябва да бъдат впечатлени и човек няма нужда физически да е близо до Холивуд. На теория просто имате нужда от телефон и интернет връзка.

Въпреки това вече има професионални курсове и летни лагери за това как човек да бъде YouTube звезда. Летните лагери в САЩ могат да струват до 570 долара. Закупуването на същото оборудване, което ползва YouTube звездата Кейси Неистат, би струвало 3 780 долара.

Ашър Бенджамин, 19-годишен студен по компютърни науки във Финикс, е похарчил 460 долара за камера и статив за своя канал в YouTube, където качва видеа всеки ден.

Той е публикувал над 150 видеа, които на практика проследяват живота му на студент. “Не зная къде ще свърши всичко това,” казва той. “Би било страхотно да поема по пътя на някои други и да го превърна в работа, но ще видим.”

Бенджамин отделя по час на ден, за да монтира видеата си и се надява, че това може да се превърне в негова работа, дори и след като научава какви са шансовете му. Броят на абонатите му наскоро е достигнал 100, в сравнение със 71 в края на миналата година.

Само ще става по-трудно, обявиха от YouTube по-рано през месеца. Ако някой иска да прави пари от реклама в YouTube, тогава зрителите ще трябва да са изгледали 4 000 часа с неговите или нейните видеа за последната година и да има 1 000 абоната.

Има един път, по който може да се стигне по-лесно до успеха. Ако детето ви въпреки всичко възнамерява да си опита късмета, кажате му да хваща джойстика.

YouTube-ърите, които се занимават с видео игри, като 28-годишния Фелиск PewDiePie Келберг, който има 60 милиона абоната, имат 14 пъти по-големи шансове за успех от обикновени влогъри, които често качва видеа в категорията People & Blogs, показва проучването на Бертл.