"Стаята, която сте резервирали, все още не е налична ... но имаме по-голяма и можете да се настаните в нея." След стресовия ден на пътуването, има ли нещо по-вълнуващо, отколкото да чуете това, когато влизате в хотела?

Ако направите някои прости неща, ще може да се радвате на това редовно.

Преди да стигнем до там обаче, няколко предупреждения. Нека бъдем реалисти: няма как да резервирате стандартна стая и да очаквате настаняване в президентския апартамент. Стремeте се към по-добра стая или Junior Suite.

Второ, не бъдете нахални. Ако по време на регистрацията си действате прекалено настоятелно, почти сигурно ще загубите. И накрая, тези трикове не вървят с гаранция, че ще работят всеки път. Но всички си заслужават да ги опитате.

1. Просто попитайте, но бъдете учтиви

Първо, бъде учтиви, мили и се усмихвайте, това ще помогне при регистрацията. След това попитайте дали има налични по-добри стаи. Може да изглежда просто, но няма да получите нищо, ако не го поискате.

Второ, последното нещо, което иска човекът на регистрация, е да задействате ефекта на доминото и за други хора, които искат по-добра услуга. Така че бъдете дискретни и се опитайте да поискате такава, когато други гости не са наоколо.

2. Изберете правилното време

Говорейки за това, опитайте се да се регистрирате в по-спокойно време. Хотелските регистратури са препълнени във времето около регистрацията (около 2 до 3 часа следобед) и при времето за напускане (около 11 часа сутринта) и е по-малко вероятно да получите специално внимание.

Ако дойдете по-късно през деня, около 17 или 18 часа, повечето хора вече ще са се регистрирали и тогава може да попитате за по-висок клас апартамент.

Планирайте пътуванията си стратегически. Ако вашият хотел е в бизнес дестинация, шансовете са да бъде по-зает през седмицата и по-спокоен в събота и неделя, така че резервирайте петък или събота вечер там и може да имате избор от стаи.

Опитайте се да пътувате през седмицата или извън сезона, когато хотелските тарифи са по-ниски, а служителите са търпеливи да угодят на малкото гости, които имат.

3. Бъдете конкретни

Не просто поискайте по-хубава стая или апартамент. Имайте предвид конкретна заявка като стая с изглед към океана или ъглова стая, или стая на по-висок етаж, която може да е по-тиха.

Ако конктеризирате това, което търсите, ще улесните служителя много при намирането на нещо, което да ви направи щастливи.

4. Колкото по-кратко, толкова по-добре

Шансове за по-хубава стая могат да се подобрят драстично, ако резервацията ви е само за една или две нощи. Тъй като хотелите разполагат с набор от стаи, е много по-лесно да намерите по-хубава стая за една нощ, отколкото за цяла седмица.

5. Опитайте нещо ново

Може да изглежда неуместно да искате надграждане на услугата от нов хотел, който сега отваря, но обикновено през това време хотелите не работят на пълен капацитет. Те все още са с обучаващ се персонал, някои от стаите може да не са отворени, а съоръжения като ресторант или спа може да не са на разположение още.

В същото време те се надяват, че първите гости ще ги препоръчат. Така че може да се окажете в стая или апартамент в по-висока категория от тази, която сте резервирали.

6. Използвайте туристически агент

Не, сериозно - туристическите агенти могат да бъдат много полезни. Нещо повече, заради честите резервации, които правят, много агенти имат лични отношениея с мениджърите на хотелите и могат да питат директно за по-висок клас настаняване.

7. Обявете специални поводи

Това е още нещо, с което не бива да се злоупотребява, но ако всъщност пътувате за специален повод като рожден ден, годишнина или меден месец, изпратете имейл до хотела предварително.

Много хотели искат да дадат на гостите възможно най-доброто изживяване и ще направят изключение за специалния повод. И ако не получите по-хубава стая, може би ще получите най-малко една купа с бисквитки или бутилка шампанско.

8. Ако нещо не е наред, посочете го

Не се оплаквайте за нещо в стаята си или не направете проблем, само за да получите по-хубава. Ако обаче нещо не е наред като миризма на дим или телевизорът не работи, сте в правото си да се оплачете от това и да видите дали хотелът може да ви премести.

Въпреки че обикновено се опитват да ви настанят в една и съща категория стаи, често се случва да ви дадат и по-висок клас.