Китайската видеоплатформа Huya планира IPO в САЩ
Китайската стрийминг платформа за видео игри Huya планира IPO в САЩ, съобщава Bloomberg. Компанията е част от групата на социалната видео мрежа YY, чиито акции се търгуват на Nasdaq от 2012 г. Huya ще се опита да набере 200 милиона долара тази година, за да финансира експанзията си в сегмента на гейминг съдържанието, който в момента се развива с изключително бързи темпове. Китайската компания е пряк конкурент на Twitch - платформата на Amazon за стрийминг на видео игри. Излъчването на геймърско съдържание онлайн е сфера, която привлича вниманието на все повече играчи от технологичния свят, като освен YY и Amazon, сериозен апетит за пазарен дял проявяват и Google, Alibaba Group и Tencent Holdings.
Само китайският пазар се очаква тази година да генерира приходи от 462 милиарда долара и да привлече над 140 милиона потребители, показва проучване на IResearch, цитирано от Bloomberg. Платформи като Huya позволяват на потребителите да следят на живо изявите на професионални геймъри или да гледат обучителни материали за някои от най-популярните игри, като Dota, Counter Strike, Battlegrounds или League of Legends. Китайската компания очаква да предизвика интереса на инвеститорите със силните си финансови резултати и лидерската си позиция по отношение на трафика, която й дава сериозно предимство пред конкуренцията. Оперативната й загуба намалява до 10 милиона юана (около 1.6 милиона долара) през третото тримесечие на 2017 г., в сравнение със 159 милиона юана (над 25 милиона долара) година по-рано.
В документацията за предстоящото IPO се посочва, че платформата разполага с близо 87 милиона активни потребители месечно, които прекарват средно по 99 минути на ден в гледане на видео съдържание. Приходите й за 2017 г. достигат 336 милиона долара. Компанията майка YY пък съобщи, че е увеличила броя на активните си потребители само през мобилни устройства с 37%, до 73 милиона души. В платформата се публикуват всякакви видеа - от музикални изпълнения на прохождащи интернет звезди до готварски уроци, а бизнесмоделът й е базиран на дигитална валута, която потребителите могат да изпращат под формата на "вирутален подарък" за създателите на предпочитаното от тях видеосъдържание. YY получава процент от тези дарения. Подразделението Huya, което се фокусира върху гейминг съдържанието в социалната видео мрежа, вече осъществи първи кръг на частно финансиране, в който успя да набере над 75 милиона долара.
Сред акционерите има и големи частни инвестиционни фондове, като Ping An Insurance, Banyan Capital и Morningside Ventures.