Батериите на Tesla и Nissan Leaf след 300 000 км пробег
Още през септември 2014 г. собствениците на електромобили Tesla на междуродния форум Tesla Motors Club решиха да събират данни за деградацията на батериите на автомобилите Tesla и Nissan Leaf. За целта те сформираха общодостъпна база данни в Google Doc, в която всеки един от потребителите да записва информация за своя електромобил и състоянието на батерията му.
Като резултат в наши дни стана ясн следнотоо: съгласно изложените данни на 350 собственици на автомобили Tesla и Nissan Leaf от целия свят, средно деградацията на батериите Tesla възлиза на по-малко от 10% при среден пробег от 250 000 км. При Nissan Leaf за същия пробег качеството на батерията е паднало с повече от 20%.
Данните, публикувани от потребителите на форума, демонстрираха, че за първите 100 000 км повечето акумулаторни батерии Tesla деградират с 5%. За следващите 100 000 км този процес върви с по-бавни темпове. Като резултат след изминаване на 250 000 км качеството на батерията на електромобила Tesla се е вложило с 9,2%. По този начин сметката показва, че 10% деградация на батерията ще бъде налице при 300 000 км пробег.
Струва си да знаете, че Tesla не предлага на собствениците на коли на компанията гаранция срещу деградация на батерията на моделите Model S и Model X. В гаранционната документация на возилата пише: „батерията на автомобила, както и всички литиево-йонни батерии, с времето и в зависимост от интензивността на експлоатация постепенно ще губи своя капацитет. Това е закономерен процес, за който гаранция не важи“.
Какво накара Renault, Nissan и Mitsubishi да се обединят?Надпреварата с бъдещето
Колкото до Nissan Leaf, най-продаваният електромобил в света, скоростта на деградация на батерията е по-лоша от тази на Tesla. Данните показаха, че батерия с изходен капацитет 24 кВт*ч за 250 000 км пробег губи около 20% от капацитета си. Батерия с 30 кВт*ч деградира още по-бързо.