Шведската компания за облекло H&M изпадна в любопитна ситуация – брандът разполага с непродадени дрехи на обща стойност в рамер на 4 млрд. долара.

От компанията обявиха, че нереализираните им наличности нарасват с 13% спрямо предходната година, предава CNN.

Огромната маса непродадени дрехи отразява по-слабото представяне на H&M през последната година, което се вижда и от финансовите резултати на компанията. Печалбата на шведския бранд намалява с 28% на годишна база към края на първото полугодие на тази година.

„Казусът с наличностите прерасна в голям проблем за компанията”, казва Адам Кохрейн, анализатор в Citi.

H&M посочват, че ще предприемат действия по намаляване на наличностите, включително големи разпродажби.

По думите на Кохрейн, компанията вероятно ще предложи намаления на пазарите, където потребителите реагират най-масово на разпродажби, както чрез физическите магазини, така и по онлайн каналите.

Шведският бранд може и да продаде част от продукцията си на търговци, опериращи на пазари, където H&M няма присъствие.

Докато някои инвеститори предпочитат по-агресивен подход в изчистване на наличностите, Кохрейн смята, че компанията ще действа по-балансирано. Според него, рязкото сваляне на цените с цел засилване на продажбите може да увреди репутацията на бранда.

„Мениджърите искат да попречат на това потребителите да гледат на H&M като на бранд, воден от намаленията”, кава той.

От компанията посочват, че ако не успеят да продадат натрупаните дрехи, то ще ги дарят за благотворителност или просто ще ги рециклират.

Колко печели Chanel? Компанията го обяви за първи път от 108 г.Причината за обявяването на печалбите, които обикновено се държат в тайна, засега е неясна

Проблемите на H&M обаче са далеч отвъд нереализираната продукция.

Анализатори смятат, че компанията твърде бавно навлиза на онлайн пазара, поради което сега плаща цената за забавянето. Акциите на H&M поевтиняват с 18% от началото на тази година.

„Първата половина на годината бе донякъде по-голямо предизвикателство, отколкото първоначално очаквахме, но вярваме, че има постепенно подобрение, което ще видим чрез по-силна втора половина на годината”, казва изпълнителният директор на H&M Карл-Йохан Персон.

Търговците на дребно по света са поставени под натиск от променящото се потребителско поведение в резултат от силното проникване на онлайн търговци, като Alibaba и Amazon.

В доклад на кредитната агенция Moody’s от месец април тази година фалитите в сектора на търговията на дребно достигат рекордни висини през първите три месеца на 2018 г., като ефект от надигането на онлайн търговските платформи, които продължават да изяждат печалбите на физическите магазини.