IPO на Xiaomi няма да е толкова грандиозно, колкото се очакваше
Производителят на смартфони Xiaomi изглежда няма да реализира IPO в размерите, на които се надяваше.
Китайската компания очаква да набере от предстоящата си процедура по първично предлагане на акции 36 млрд. хонконгски долара (4.7 млрд. щатски долара) от капиталовите пазари в Хонконг.
Това стана ясно, след като Xiaomi е определил най-ниската възможна цена за книжата си спрямо предварително планирания диапазон, предава CNN, позовавайки се на неназован източник, близък до IPO-то.
По-рано през тази година се появи информаця, че компанията иска да набере от борсата 10 млрд. долара. След като бяха обявени детайли, през миналата седмица Xiaomi посочи, че целта е набиране на 6.1 млрд. долара. В крайна сметка обаче, производителят е решил да пусне за продажба 2.2 млрд. броя акции на цена от 17 хонконгски долара (2.17 щатски долара), разкрива източникът. Xiaomi ще предложи акции на цени от 17 до 22 хонконгски долара. Компанията отказва официални коментари по темата.
IPO-то ще постави пазарна оценка на Xiaomi от около 54 млрд. долара, което е далеч под капитализация от близо 100 млрд. долара, която компанията бе обявила, че очаква в началото на тази година.
Въпреки това очакваната пазарна капитализация не е много по-различна от оценката от 45 млрд. долара, която достигна компанията след рунда за набиране на частни инвестиции в края на 2014 година. Припомняме, че първоначално се смяташе, че IPO-то на Xiaomi ще бъде най-голямото технологично листване от 2014 година насам - нещо, което изглежда няма да бъде точно така.
Информацията за IPO-то на Xiaomi идва на фона на търговското напрежение между САЩ и Китай, което провокира страхове за турболенции на капиталовите пазари и в двете страни.
Анализатори смятат, че инвеститорите са притеснени относно потенциала на Xiaomi да увеличи маржина в печалбата си в бъдеще.
В търсене на висока оценка компанията позиционира себе си като интернет бизнес вместо като производител на хардуер. Но по всичко изглежда, че този опит няма да успее да убеди инвеститорите да платят по-висока цена за акциите на предстоящото IPO.
Основният бизнес на Xiaomi са смартфоните, но компанията продава доста богат набор от устройства като лаптопи и дори смарт домакински уреди за приготвяне на ориз.
По-голямата част от продажбите се реализират на китайския пазар, но производителят се опитва да навлезе и на други пазари.
Компанията се радва на успех в Индия, където успя да измести Samasung като най-големият продавач на смартфони. Освен това Xiaomi навлиза и на европейския пазар.
Китайската компания планира да използва средствата от IPO-то за захранване на глобалната си експанзия, както и за разработки и проучвания.
Акциите на компанията ще започнат да се търгуват на борсата в Хонконг на 9-ти юли тази година.